به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انحلال احتمالی شورای شهر لنده در این استان خبرداد و اظهارداشت: با روندی که اکنون اعضای شورای این شهر در پیش گرفته اند احتمال انحلال شورای این شهر در آستانه قطعی شدن است.
سید "عبدالکریم عزیزی" در گفت و گو با "خبردنا" از یاسوج گفت: امروز پنجشنبه دوم آذرماه جاری برای مشخص نمودن شهردار لنده نشستی با حضور اینجانب و کارشناس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در شهر لنده و با حضور اعضای شورای اسلامی و مسوولان محلی برگزار شد.

وی با تشریح کامل نحوه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر لنده ، خاطرنشان کرد: تعرفه ها به اعضای شورا تحویل تا آرای موافق و مخالف خود با گزینه پیشنهادی شهردار این شهر که آقای مشهدی زاده است را اعلام کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: آقایان جرنده و آهنجان به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده ، محل انتخابات را ترک و حاضر به دادن تعرفه آرای خود نشدند و البته آقای جرنده گفت که تعرفه را امشب می نویسم و تحویل می دهم.

عزیزی با بیان اینکه انتخابات امروز آخرین فرصت شورای شهر لنده برای انتخاب شهردار بود، تصریح کرد: با شرایط پیش آمده ما باید با وزارت کشور مکاتبه ای داشته و نظرنهایی آنان را جویاشده که ببینیم آیا انتخابات امروز مودر تایید هست یا خیر.

وی گفت: اگر انتخابات امروز مورد تایید وزارت کشور قرار نگیرد براساس قانون شورای اسلامی لنده منحل و شهردار نیز براساس قانون توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار نگرانی خود از وضعیت پیش آمده در شورای اسلامی شهر لنده، اظهارداشت:‌ مهلت داده شده  به شورای شهر لنده جهت انتخاب شهردار براساس قانون به اتمام رسیده و فقط بایدمنتظر نظر وزارت کشور در این ارتباط باشیم.

عزیزی گفت: پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر لنده در نشست امروز حضور داشتند و البته دونفر از اعضای این شورا جلسه را ترک کردند و باید ببینیم که آیا وزارت کشور این انتخابات را تایید می کنم یا خیر که اگر تایید نکند شورای شهر لنده منحل و تا چهارسال آینده این شهر، شورا نخواهد داشت.

وی از ارسال پرونده شورای شهر لنده به شورای حل اختلاف استانداری کهگیلویه و بویراحمد و به ریاست شخص استاندار این استان در روزهای آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: باید استعلامات لازم اخذ و اظهارنظر درباره وضعیت نهایی شورای شهر لنده با وزارت کشور خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که خروج تعرفه اخذرای توسط اعضای شورای شهر لنده به بیرون از شعبه اخذ رای قانونی است یا غیرقانونی؟ هم ادامه داد: به نظر ما غیرقانونی بوده و البته باید ببینیم که وزارت کشور با توجه به اینکه هر پنج نفر درزمان برگزاری انتخابات در شعبه بوده اند چه تصمیمی می گیرد.

عزیزی افزود: اگر شورای اسلامی شهر لنده محل شود شهردار توسط استاندار منصوب می شود.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واقع بین
|
United States
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
1
خدا حافظ شهردار لنده و خدا حافظ شورای شهر حذف این شهردار و شورای شهر کاملا قانونیست
مگه مردم فقط به این سه نفر رای دادند که تصمیم گیری کنند برای همه مردم لنده
پزشک فوق تخصص
|
United States
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
فوری فوری /به کما رفتن شورای شهر لنده / از کار افتادن قلب شورا ی شهر لنده و شهردار در روزهای آینده و انحلال صد در صدی/ واقعا متاسف و متاثر میشیم با این اخبار که شورای یک شهر نتوانند تصمیم گیری کنند /حالا که اینطور شده و دو نفر از اعضای شورا جلسه را ترک کردند بهترین تصمیم را باید استاندار بگیرند و شهردار را انتخاب کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
حالا دیشموک که انتخاب کرد نبودش بهتر از بودن است آلت دست است
نام:
ایمیل:
* نظر: