به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۶۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مدتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت مدیر ارشد استانی رسیده است، نشان داده که در عمل حامی سرمایه گذاری است و سرش برای پپچاندن گوش کسانی که سنگ در راه سرمایه گذاری می اندازند، درد می کند و خیلی برایش مهم نیست که مدیر خودش باشد یا کسی که فکر می کند با خوابیدن زیر لودر و بولدوزر سرمایه گذار به نانی یا نوایی می رسد.

"علی محمد احمدی"، در مدت زمانی که استاندار در کهگیلویه و بویراحمد بوده است، در خلال هر جلسه ای اشاره به بحث سرمایه گذاری در استان داشته و رک و راست، هم به مدیران و هم به سنگ اندازان سر راه سرمایه گذاری هشدار داده که حواسشان را جمع کنند که احمدی آمده در این استان کارهای بزرگ بکند و آنها حق ندارند با حسادت ها و یا پیشفرض هایی از نوع مدیریت در گذشته دامن شان را پر از سنگ کنند که بر راه سرمایه گذار بیاندازند که استاندار اقتصاد دان استان تحمل چنین حاشیه هایی را ندارد و اگر چنین کردند باید بایستند که با احمدی طرفند.

*معارضان اینبار پنجه در پنجه استاندار

اما معارضان اجتماعی که پیش از این تا «تقی به توقی» می خورد و پروژه ای استارتش زده می شد، شاید به تحریک برخی مدیران شاید هم براساس یک پیشفرض که با معارضت می توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند، این بار نه رودروی سرمایه گذار که باید روبروی استاندار قاطع کهگیلویه و بویراحمد بایستند تا احمدی نشان دهد پشت سرمایه گذار ایستاده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بحث معارضات اجتماعی را پیش کشید و گفت: همین معارضات اجتماعی در این استان جا افتاده که هر جا قرار است پروژه ای احداث شود، اگر برویم و در زمینش دراز بکشیم، بالاخره چیزی گیر ما می آید.

علی محمد احمدی سپس به خال می زند و نشان می دهد که جو استان را خوب شناخته است و می گوید: اتفاقا کار عده ای هم تحریک این معارضین است، بنابراین با آسیب شناسی و پژوهش روی این معضل اجتماعی می شود به نتایجی برسیم.

*فرش قرمز استاندار زیر پای سرمایه گذاران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از آنکه معارضین اجتماعی پروژه ها را به جدال با خودش و نه با سرمایه گذار فرا می خواند و البته وعده می دهد که « فکر نکنید خسته می شوم، این شیوه کار من است» خطاب به مدیرانش می گوید: فکر نکنید، استانداری تازه آمده و حرف هایی می زند و بعد خسته می شود و این پیگیری ها را رها می کند والله تا هر وقت اینجا باشم از این شیوه دست بر نمی دارم.

علی محمد احمدی معتقد است که «من را هیات دولت اینجا نفرستاده که مشکل اضافه کار کارمندان استانداری یا سوخت خودروها را حل کنم، بلکه کارهای مهمتری دارم». حال این کارهای مهم احمدی چیست در سخنان و مصاحبه های دیگر وی قابل تمییز دادن است.

احمدی اعلام کرده که مدیریت حوزه اقتصاد و بالاخص اشتغال را که با تولید رابطه مستقیمی دارد را خودش بر عهده می گیرد. قطعا کار بزرگ احمدی به حوزه اشتغال و تولید مربوط است او حتی از فرش قرمزی سخن می گوید که شخصا زیر پای سرمایه گذاران در استان پهن می کند و این یعنی هیچ کس حق ندارد، برای سرمایه گذاری مانع تراشی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علاوه بر معارضین اجتماعی، مدیران دستگاه های دولتی را هم در حوزه سرمایه گذاری خطاب مستقیم قرار می دهد و موظف شان می کند با سرمایه گذاران همکاری کنند، چون استاندار حامی اصلی سرمایه گذاری است و فرش قرمز را زیر پای صاحبان این سرمایه ها برای توسعه استان پهن کرده است.

احمدی در نشست ستاد سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد به مدیران دستگاه های دولتی هشدار می دهد: هر گونه ایجاد دست انداز و طولانی کردن بروکراسی اداری بی مورد در روند اخذ مجوز و عملیات اجرایی پروژه و طرح های اقتصادی، تولیدی و اشتغالزای سرمایه گذاران توسط دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست.

همه این حرف ها نشان می دهد که عزم استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه این استان از طریق سرمایه گذاری جزم است. احمدی در عمل هم این عزم خود را نشان داد به طوریکه در جلسه بررسی وضعیت گلخانه های فرودگاه یاسوج با رویکرد حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به جلسه آمد و روند جلسه را طوری به پیش برد که همه چیز به نفع تولید کنندگان تمام شود تا استاندار هم نشان دهد، قاطعانه به حرف هایش پایبند است.

حال مدیران دستگاه های اجرایی، معارضان یا کسانی که همیشه ساز مخالفتشان با هر سرمایه گذاری ای کوک است، بدانند که دیگر خزان بیچاره کردن سرمایه گذاران بویژه در حوزه بخش خصوصی به اتمام رسیده و بهتر است آنها هم دامنشان را ازسنگ هایی که برای انداختن در راه سرمایه گذاران، در آن جمع کرده اند، خالی کنند وگرنه با جو فعلی ایجاد شده یعنی استاندار قاطع حامی سرمایه گذاری، فضای رسانه ای حامی سرمایه گذار و مردمی که دیگر از توسعه نیافتگی خسته شده اند، ممکن است اولین قربانی های مخالفت با سرمایه گذاری در استان همان هایی باشند که با پیشفرض های ذهنی خود می خواهند، همچو سابق یا مردم را تحریک کنند که زیر لودر سرمایه گذاران دراز بکشند یا سنگ اداری پیش پای یک سرمایه گذار بیاندازند.

نویسنده:پیمان فرامرزی
نام:
ایمیل:
* نظر: