به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۶۶۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
نماینده کهگیلویه بزرگ افزود: بیش از 40 سال است که مسئولان به علت نبود فرودگاه از آمدن به این منطقه پرهیز می‌کنند.
خبردنا: نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده به تعطیل بودن تمام پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان اشاره کرد و گفت: عمر مفید تمام پروژه‌های نیمه‌کاره بهداشتی و درمانی شهرستان کهگیلویه در حال اتمام است.

به گزارش خبردنا،" سردار عدل هاشمی " در جلسه‌ای که با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از مسئولان در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد ضمن اعتراض به کسانی که مخالف استفاده از اسم واژه محرومیت در خصوص شهرستان هستند اظهار داشت: آنچه مرا به این صحنه کشاند انجام زیرساخت‌ها، کارهای بزرگ و عام‌المنفعه است و تا زمانی که زیرساخت‌ها درست نشود ما محرومیم و همین معضلات را داریم.

نماینده کهگیلویه بزرگ افزود: بیش از 40 سال است که مسئولان به علت نبود فرودگاه از آمدن به این منطقه پرهیز می‌کنند.                           

وی گفت: چطور ممکن است دو رودخانه در کنار ما جاری و به سمت استان خوزستان برود و آب شرب سد کوثر به همه جا برود اما به مردم ما نرسد و ما محروم نباشیم و چطور ممکن است که آب مارون 40 سال از کنار من بگذرد و دشت شادگان و امثال آن را آباد کند اما یک متر مکعب آن نصیب ما نشود و ما محروم باشیم در حالی که بیش از 40 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی در منطقه داریم.

هاشمی‌پور با بیان اینکه چطور ممکن است یک کیلومتر آزاد‌راه و بزرگ‌راه نداشته و محروم نباشیم، افزود: چطور ممکن است در معادن پنهان و آشکار که هیچ قدمی در راستای آن برداشته نشده و دریایی از نیروی انسانی بیکار می‌تواند در این معادن کار کند اما معادن پنهان و آشکارش هر دو ابتر ماندند و ما محروم نباشم.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هشت شهرستان دارد اما چهار شهرستان آن در اینجا واقع شده است، گفت: بازدید میدانی از حوزه انتخابیه 14 روز طول می‌کشد.

هاشمی پور وجود اورژانس هوایی را در شهرستان کهگیلویه ضروری دانست و گفت: وقتی یک بیمار اورژانسی را از قلعه رئیسی یا دیشموک بخواهند اینجا بیاورند در وسط راه از بین می‌رود اما برعکس اورژانس هوایی را به جایی دادند که اتوبان، آزاد راه و فرودگاه دارد.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم آنها نداشته باشند اما باید اولویت‌بندی کنند و ببینند کجا محروم‌تر و دورافتاده‌تر است.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده به تعطیل بودن تمام پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان اشاره کرد و گفت: تمام پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان کهگیلویه عمر مفیدشان در حال اتمام است.

وی بیان کرد: بیشتر پروژه‌های شهرستان بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما همه نیمه کاره رها شده و حتی اورژانس دهدشت به‌خاطر 10 درصد باقی مانده بلاتکلیف رها شده و سازه‌اش در حال از بین رفتن است.

هاشمی پور بیان کرد: محرومیت از این بالاتر که دستگاه فیکو بیمارستان دهدشت به دلیل اینکه دستگاه‌های متعلقه و تجهیزات مورد نیاز موجود نبوده به جای دیگر فرستاده شود در حالی که با وجود چشم پزشک در شهرستان مردم برای درمان به شهرهای اطراف می‌روند.

وی به اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین در بخش سلامت اشاره کرد و گفت: در 18 ماه گذشته خیرین بیش از 10 میلیارد تومان در بحث آموزش و درمان در شهرستان هزینه کرده‌اند و از 4 درمانگاه خیرساز یکی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

هاشمی پور با بیان انکه یک بیمارستان 32 تختخوابی در شهرستان چرام که مجوز آن گرفته شد و حصارکشی آن انجام شده اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شد، افزود: متاسفانه بیمارستان لنده نیز به دلیل کمبود اعتبار بلاتکلیف رها شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بیمارستان 32 تختخوابی بهمئی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیز به دلیل کمبود اعتبار تعطیل است، تصریح کرد: اگر بیمارستان‌های چرام، لنده و بهمئی ساخته شوند بار سنگینی از دوش بیمارستان دهدشت برداشته می‌شود.

هاشمی پور ضمن تشکر از همه پزشکان متخصصی که علی‌رغم همه موانع و مشکلاتی که داشتند و بیش از 14 ماه است که حقوق نگرفتند اما ماندند و به مردم شهرستان محروم کهگیلویه خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: همه کسانی که درگیر کار درمان هستند حقوقشان مانده که باید به این قشر زحمت‌کش توجه کرد./تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: