به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۳۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهمراه نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی، شهردار یاسوج، رئیس اتاق بازرگانی این شهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی روز جمعه گذشته از چهار پروژه در دست اقدام گردشگری این استان که در شهر یاسوج واقع شده اند دیدن کرد و از نزدیک با سرمایه گذاران این پروژه ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش "خبردنا"، علی محمد احمدی در بازدید از مجتمع آزادی باقری یاسوج که اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 93 درصد بوده،فضاهای اقامتی و هتل‌های در دست‌ساخت را یکی از پیش‌زمینه‌های اصلی جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: بهره برداری از اینگونه فضاها سبب دگرگونی وضعیت این صنعت در استان می‌شود.

استاندار با تمجید از تلاش سرمایه گذار مجتمع آزادی باقری که اقدام به ساخت مجتمعی زیبا با سرمایه شخصی بیش از 600 میلیارد ریال نموده است، اظهارداشت:‌ همه ما مکلف هستیم اقدامات لازم برای تسریع و تکمیل طرح‌های گردشگری را مهیا کنیم.

وی گفت:‌ استان کهگیلویه و بویراحمد از میراث فرهنگی و تاریخ کهنی برخوردار بوده که اشاعه، حفظ و معرفی آن‌ها بر توسعه استان تأثیر بسزایی دارد و همگان باید بکوشند تا این میراث را بخوبی به آیندگان انتقال دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمان بازدید از واحدهای مختلف مجتمع آزادی باقری یاسوج خاطرنشان کرد: این مجموعه یک مجموعه بسیار زیبا بوده که بنظر می رسد در هیچ جای کشور به این زیبایی و آن هم با استفاده از تجهیزات روز دنیا ساخته نشده باشد.

احمدی باتاکید براینکه مشکلات مجتمع آزادی باقری یاسوج باید در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: ما از سرمایه گذار این مجتمع می خواهیم مشکلات کنونی که مانع بهره برداری از این مجتمع شده را بصورت مکتوب در اختیار مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد قرار دهد.

وی گفت: راه اندازی مجتمع آزادی باقری یاسوج می تواند کمک شایانی به توسعه استان در بخش گردشگری و حتی بخش ورزشی کند زیراکه تمامی بسترها و زیرساخت برگزاری مسابقات کشوری و منطقه ای در این مجتمع فراهم است.

مسوول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تلاش های سرمایه گذار مجتمع آزادی باقری یاسوج، تصریح کرد:‌ مشکلات این مجتمع در کارگروه ویژه گردشگری و تسهیل رفع موانع سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته و بایستی مشکلات آن رفع شود.

احمدی افزود: اولویت اول ما در تقسیم اعتبارات در کارگروه تسهیل رفع موانع به پروژه هایی تعلق دارد که پیشرفت فیزیکی آنان بالای 75 درصد بوده و مجتمع آزادی باقری یاسوج اکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نبایستی تعطیل و یا نیمه کاره رها شود.

وی با اشاره به اینکه باتکمیل این مجتمع نگرانی برای استقرار تیم های ورزشی و یا اسکان گردشگران در یاسوج نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد:‌با تکمیل این پروژه مهم نگرانی برای مشتری نخواهیم داشت و یقین داریم بخوبی می توان در این مجتمع مسابقات کشوری و بین المللی ورزشی را راه اندازی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حاشیه مجتمع آزادی باقری باید نماهای طبیعی همانند الان حفظ و بگونه ای باشد که هم بتوان مشکلات مردم در حوزه ترافیکی را حل نمود و هم بتوان نماهای طبیعی را حفظ و آنها را گسترش داد.

احمدی با بیان اینکه در زمان تخصیص تسهیلات از سرمایه گذار می خواهیم این پروژه را تا پایان فروردین ماه سال آینده به بهره برداری برساند، هم ادامه داد: از آقای ده محسنی مدیرعامل بانک تجارات استان کهگیلویه و بویراحمد می خواهیم نهایت همکاری را با سرمایه گذار مجتمع آزادی باقری یاسوج داشته باشد.

وی قول داد که تمامی همکاری ها را با سرمایه گذار مجتمع آزادی باقری برای رفع مشکلات کنونی این مجتمع انجام دهد.

مجتمع آزادی باقری یاسوج بسترساز یک تحول در گردشگری است

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی هم در این بازدید با تمجید از تلاش های سرمایه گذار مجتمع آزادی باقری یاسوج، آن را بسترساز یک تحول در صنعت گردشگری این استان بویژه شهر یاسوج عنوان کرد.

" غلام محمد زارعی " با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه مناطق سردسیری ماننده بویراحمد و دنا به مقاصد گردشگری استان های مختلف کشور بویژه جنوب کشور تبدیل شده اند، احداث و راه اندازی مجتمع های تفریحی ورزشی مانند مجتمع آزادی باقری یاسوج را یک ضرورت انکارناپذیر برشمرد.

وی گفت: شهرستان های بویراحمد و دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از امکان متعدد گردشگری برخوردار بوده که سالانه بیش از 2 میلیون گردشگر را در خود جای داده و البته تلاش ها برای ایجاد رفاه بیشتر برای گردشگران در این شهرستان ها بایستی شتاب بیشتری بخود بگیرد.

نمایند مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با برشمردن ویژگی های خاص وزه انتخابیه خود در فصول مختلف سال، تصریح کرد:‌ به طور حتم تامین زیرساخت‌های لازم در استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه ساز اشتغال زایی در صنعت گردشگری نیز می شود.

زارعی افزود:‌ رشته ‌کوه دنا با دارا بودن چشم‌اندازهای بسیار زیبا و طبیعت دل‌انگیز دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در زمینه توسعه گردشگری است که بنظرمی رسد برای فراهم ساختن زیرساخت های بهتر گردشگری در شهرستان های بویراحمد و دنا تلاش ها دوچندان و اعتبارات ویژه ای تخصیص داده شود.

وی از فعال بودن اغلب پروژه های عمرانی در حوزه گردشگری شهرستان های بویراحمد و دنا نیز خبرداد و از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست با رفع مشکلات سرمایه گذاران در این حوزه، شتاب بیشتری به رشد صنعت توریسم در استان کهگیلویه و بویراحمد ببخشد.

با راه اندازی پل چهارم بشار مشکلات ترافیکی در محدوده مجتمع آزادی باقری حل می شود/ با سرمایه گذاران در شهر یاسوج همکاری خواهیم کرد

شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در مجتمع آزادی باقری یاسوج، راه اندازی و تکمیل این پروژه را گامی مهم در ارتقای صنعت گردشگری این شهر دانست.

" نستهن مقدم " در حاشیه بازدید از مجتمع آزادی باقری یاسوج که بهمراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی بویراحمد انجام گرفت به خبردنا گفت: مجتمع آزادی باقری یاسوج از پروژه های زیبا و تحسین برانگیز در حوزه گردشگری و حتی ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مجتمع می تواند کمک فراوانی به توسعه صنعت توریسم و همچنین نقش ارزنده ای در میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی حوزه های مختلف ورزشی آقایان و بانوان داشته باشد، اظهارداشت: بنظر می رسد جمع شدن تمام خدمات رفاهی، تفریحی و ورزشی در این مجتمع، یکی از مهمترین مولفه های قابل تقدیر از سرمایه گذار این پروژه باشد.

شهردار یاسوج افزود: شهرداری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های مختلف بویژه حوزه های گردشگری و ورزشی را دارد.

وی از در دست مطالعه بودن پروژه نیمه کاره پل چهارم بشار یاسوج هم خبرداد و خاطرنشان کرد: به کارشناسان مرتبط گفته ایم که مطالعات کارشناسی شده برای سرعت بخشی به تکمیل این پروژه را شروع تا شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

مقدم گفت: با تکمیل و راه اندازی پل چهارم بشار یاسوج بخش زیادی از بار ترافیکی در محور منتهی به بیمارستان امام سجاد(ع) و مجتمع آزادی باقری این شهر حل و بسترهای حضور بهتر گردشگران ، ورزشکاران ، بیماران و همراهان بیماران نیز فراهم می شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی پل های سوم و چهارم بشار یاسوج شرایط ترافیکی در خروجی های این شهر مطلوب تر خواهد شد، اظهارداشت: پروژه های عمرانی شهر یاسوج بدلیل فصل سرد اکنون تعطیل اما در فصل گرما شدت قابل تحسینی خواهند گرفت.

شهردار یاسوج تاکید کرد سرمایه گذاران بخش خصوصی که قصد دارند در شهر یاسوج سرمایه گذاری کنند مطمئن باشند شهرداری این شهر تمامی همکاری های لازم را با آنها خواهد داشت و دغدغه ای در این ارتباط نداشته باشند.

تلاش بخش خصوصی برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد قابل تقدیر است

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج باتقدیر از تلاش های صورت گرفته بخش خصوصی در چندساله اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: تلاش های بخش خصوصی برای توسعه این استان باوجود مشکلات متعدد و موانع مختلفی که بر سد راه آنها وجود داشته و دارد اما قابل تقدیر است.

" جبار کیانی " در حاشیه بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، شهردار یاسوج، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی بویراحمد از مجتمع آزادی باقری یاسوج به خبردنا گفت: بخش خصوصی در این استان طی چندساله اخیر باوجود مشکلات و موانع مختلف و متعدد اما تلاش های قابل تقدیری برای خروج استان از بحران های اقتصادی و اشتغالزایی نموده است.

وی با بیان اینکه شرایط دولت در حوزه اقتصادی نیز برخلاف گذشته شرایط خاص خود بوده است، خاطرنشان کرد: البته بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد باوجود تمامی تلاش ها نیازمند همراهی دولتمردان در حوزه های مختلف است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: متاسفانه هنوز برخی از واحدهای تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد از حالت رکود خارج نشده که خارج نشدن آنان از حالت رکود بطور حتم ضربه سنگینی بر پیکره اقتصادی و توسعه ای خواهد زد و از سویی سبب بیکاری کارگران و پرسنل این واحدها می شود.

کیانی با برشمردن برخی ویژگی های خاص گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: این استان اکنون نیازمند فراهم نمودن زیرساخت های گردشگری بوده که می بایست برای فراهم نمودن این زیرساخت ها، اعتبارات و تسهیلات بیشتری از سوی دولت به آنها تخصیص داده شود.

وی گفت: بطور مثال ، مجتمع آزادی باقری یاسوج که در زمان بهره برداری می تواند بین 150 تا 180 فرصت شغلی بطور مستقیم ایجاد کند .

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی در صورت حمایت های لازم می توانند گام های بلندی در حوزه تولید و اشتغال مدنظر مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد بردارند، یادآورشد: با راه اندازی واحدهای تولیدی بخش خصوصی بدون شک اشتغالزایی شایسته ای توسط بخش خصوصی در این استان صورت می گیرد.

60 میلیارد سرمایه گذاری در بام یاسوج

مجتمع تفریحی، رفاهی، اقامتی و ورزشی آزادی باقری، به زیربنای 9 هزار و 720 متر مربع و در هفت طبقه، مشرف بر پارک ساحلی یاسوج احداث شده است. فضای بی نظیر اطراف در کنار وجود تفریح هایی چون استخر کودکان و بزرگسالان، شهر بازی استاندار سرپوشیده کودکان، سالن های بولینگ، بیلیارد، بدنسازی، صخره نوردی و رزمی آن را به یکی از بی نظیرترین مجموعه های گردشگری شهر یاسوج تبدیل کرده است که وجود رستوران گردان، سالن همایش، سوئیت های لوکس، کافی شاپ و دیگر امکانات بی نظیر آن شرایطی را فراهم آورده که این مجتمع، عظیم ترین مجموعه ورزشی، اقامتی، تفریحی و رفاهی جنوب کشور نام گیرد که حتی می تواند مسابقات ورزشی ملی و اردوهای تیم های مختلف را میزبانی کند.

ساسان هاشم نیا مدیر مجتمع تفریحی، رفاهی، اقامتی و ورزشی آزادی باقری در بازدید مدیران استانی و نماینده بویراحمد و دنا، سرمایه گذاری انجام شده در این مجتمع را بیش از 60 میلیارد تومان خواند و گفت: تنها یک میلیارد و 920 میلیون تومان برای این مجتمع تسهیلات دریافت کردیم که تاکنون 600 میلیون تومان آن را به بانک برگردانده ایم.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه را حدود 93 درصد اعلام کرد و از همکاری و تعامل بانک تجارت و مدیر امور شعب این بانک در استان نیز تقدیر کرد.

هاشم نیا اشتغال مستقیم مجتمع پس از بهره برداری را 180 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: مجتمع تفریحی، رفاهی، ورزشی و اقامتی آزادی باقری پس از بهره برداری علاوه بر اینکه به مردم استان و گردشگران خدمات ارائه می کند، می تواند بخش اعظمی از اردوها و مسابقات تیم های ملی و کشوری را میزبانی نماید که در این راستا هم با بسیاری از هیات های ورزشی و فدراسیون ها تفاهم نامه امضا کرده ایم و منتظر بروکراسی بخش دولتی نمانده ایم.

مدیر مجتمع تفریحی، رفاهی، ورزشی و اقامتی آزادی باقری با بیان اینکه یکی از مشکلات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد درآمدزا نبودن آن برای استان است، اظهار کرد: در طراحی پروژه مجتمع تفریحی، رفاهی، ورزشی و اقامتی آزادی باقری، تنها یک خدمت یا ورزش را ندیدیم و پروژه را یک بعدی تعریف نکردیم بلکه ابعاد گوناگون گردشگری از ارائه خدمات به مردم شهر یاسوج تا گردشگران درون استانی و حتی گردشگران خارجی سنجیدیم و خدمات را در قالب یک بسته از اقامت و تفریح تا ورزش و رستوران تعریف کرده ایم.

هاشم نیا با اشاره به اینکه تاکنون در استان هیچ مجتمع درخوری که بتواند به کل اعضای یک خانواده خدمات تفریحی، رفاهی و ورزشی ارائه دهد وجود نداشت، عنوان کرد: ما در طراحی خدمات این مجتمع به گونه ای عمل کرده ایم که نیازهای تفریحی و ورزشی و اقامتی کل اعضای یک خانواده را در فضایی مناسب و مدرن پوشش دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: