به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
رئیس اداره بهزیستی گچساران
رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: ۱۱۰ خانوار ۲ معلولی و بیشتر، در این شهرستان هم اکنون مالک هیچ واحد مسکونی نیستند که از این تعداد، ۲۶ خانوار در روستاها و مابقی در شهر دوگنبدان سکونت دارند.
به گزارش خبردنا، " مهران کشاورز "‌افزود: برای خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون ریال و در مناطق روستانشین ۱۸۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۱ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان برای خانوارهای ۲ معلولی یا بیشتر تاکنون ساخته شده است.

وی ادامه داد: سه نفر از سرپرستان این خانوارهای روستایی که فاقد زمین برای ساخت مسکن بودند ۶۰۰ متر زمین از سوی بنیاد مسکن گچساران دریافت کردند.

کشاورز ابراز کرد: به این مددجویان ۱۸۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریالی تسهیلات بانکی با سود چهار درصد پرداخت شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۴ قطعه زمین ۱۸۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای مسکونی ۲ طبقه برای ۴۸ خانوار دارای ۲ معلول یا بیشتر در شهر دوگنبدان از سوی بنیاد مسکن اختصاص یافت. 
وی بیان کرد: ۶۲۷ معلول جسمی و حرکتی در این شهرستان خدمات توان بخشی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: یک هزار و ۳۰ معلول هم اکنون پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی گچساران هستند.

کشاورز افزود: ماهانه به‌طور متوسط یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار ریال به هر کدام از معلولان زیر پوشش این نهاد در گچساران پرداخت می‌شود.

وی خدمات فیزیوتراپی، پرستاری و بیمه درمانی را از برنامه‌های حمایتی برای توانمندسازی معلولان جسمی حرکتی این نهاد در سال جاری ذکر کرد.

۱۲۰ معلول روانی، پنج ناشنوا، ۳۲ معلول نابینا، ۳۱۶ معلول ذهنی، ۱۳۳ معلول جسمی حرکتی و سه سالمند در گچساران وجود دارد.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۳۰۰ خانوار مددجوی بهزیستی دارد.

بیش از ۱۸ هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که ۶ هزار تن از آنان از حمایت بهزیستی برخوردارند.

یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یک هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی و ۸۶۷ سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: