به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت آبرسانی عشایر در منطقه " دریلا گچساران " اظهار نگرانی کرد و از شکسته شدن لوله نفت متعلق به شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان در منطقه عشایری " دریلا " از اول مهرماه جاری تاکنون خبرداد.
" مجید علی پور " در گفت و گو اختصاصی با خبردنا گفت: متاسفانه از ابتدای مهرماه امسال یکی از لوله های نفت وابسته به شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در منطقه عشایری " دریلا " شکست که نتیجه این شکستگی، جاری شدن نفت در یکی از مهمترین رودخانه های تامین آب دام عشایر منطقه شد.

وی با تشریح پیگیری های اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با مسوولان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون 170 خانوار عشایری با هشت هزار دام در منطقه عشایری " دریلا " گچساران بدلیل همین شکستگی لوله نفت، با مشکلات جدی مواجه هستند.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون بیش از 70 میلیون تومان خسارات به عشایر منطقه " دریلا " گچساران به همین دلیل وارد شده و انتظار همکاری بیشتری از سوی مسوولان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این ارتباط با عشایر منطقه داشتیم.

علی پور از آبرسانی با تانکر بصورت مستمر برای عشایر " دریلا گچساران " خبرداد و تصریح کرد: در زمینه آبرسانی با تانکر بدلیل نبود بارش های مناسب نیز با مشکلات جدی مواجه بوده که می طلبد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تلاش های بیشتری از خود نشان دهد.

وی گفت: 470 خانوار در منطقه عشایری " دریلا گچساران " هم اکنون سکونت داشته که متاسفانه 170 خانوار آن اکنون با مشکلات جدی روبرو بوده و البته امیدواریم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در روزهای آینده برای رفع مشکلات این عشایر همکاری های بیشتری کرده تا شاهد بوجود آمدن نگرانی های آینده نباشیم.

به گزارش خبردنا، براثر ترکیدگی لوله نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که آبان ماه امسال در منطقه عشایری دریلا رخ داد، آب رودخانه در این منطقه تا شعاع 40 کیلومتری آلوده شده است.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترکهای قشقایی و دره شوری هستند.

حدود یک هزار و 869 خانوار عشایری با 10 هزار نفر جمعیت فصل قشلاق را در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان سپری می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: