به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۴۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
نظری:
وی اظهار داشت: گله‌مندی مردم از نظارت‌های نظام مهندسی نیز در این کمیسیون بررسی شده است.
خبردنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با حاملان سلاح‌های مجاز و غیرمجاز در مراسم عروسی و عزا شد.

به گزارش"خبردنا"، محمد کاظم نظری در نشست کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی، اظهار داشت: انتظار می‌رود دانشگاه‌های مادر همچون دانشگاه یاسوج علاوه بر توانایی حل مشکلات خود، مشکلات سایر دستگاه‌های را نیز به صورت علمی تحلیل و بررسی کند.

وی از نبود امکانات و ضعف خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر یاسوج ابراز ناراحتی کرد و گفت: شهرداری یاسوج با گذشت سال‌ها هنوز بطور شایسته نتوانسته این مسئله را مدیریت کند و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

نظری با تاکید بر اینکه، دستگاه‌های مادر خودشان منشا امنیت باشند، عنوان کرد: برگزاری مستمر این کمیسوین ضرورت دارد و متمرکز شدن کمیته‌ها بر روی مرکز استان قابل قبول نیست بلکه باید دغدغه دور‌ترین شهرهای استان نیز در این نشست‌ها مطرح شود.

نظری با تاکید بر اینکه، جای خالی و خلاء داده‌های پژوهشی از سوی دانشگاه‌ها در حوزه اجتماعی دیده می‌شود، گفت: متاسفانه هیچ آمار علمی در بسیاری از نشست‌های تخصصی در حوزه اجتماعی مطرح نمی‌شود.

وی گفت: بسیاری از اختلالات احساسی و عصبی ناشی از عدم آموزش مهارت‌های صحیح زندگی برای جوانان است در حالی که باید در یک تحقیق علمی بررسی شود که چه میزان از پایان نامه‌ها دانشگاهی ما مطابق با نیاز روز جامعه است.

نظری، خطاب به اصحاب رسانه هم گفت: رسانه‌ها نباید به دنبال افزایش تیراژ باشند زیرا فرهنگ سازی اجتماعی وظیفه اصلی رسانه‌ها است.

وی  تاکید کرد: رسانه‌ها از حاشیه ‌پردازی خودداری کنند و برای کمک به توسعه استان با دستگاه‌های اجرایی تعامل داشته باشند.

معاون استاندار تصریح کرد: میزخدمت در دستگاه‌های اجرای مانع فساد اداری می‌شود و باید این موضوع به عنوان یک مصوبه مورد توجه قرار گرفته و میزخدمت در تمامی ادارات ونهاد‌ها مستقر شود.

معاون امنیتی، خواستار برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با حاملان سلاح‌های مجاز و غیرمجاز در مراسم‌های عروسی و عزاداری شد و گفت: به طور قطع با اجرای این اقدامات از بروز هرگونه حادثه ناگوار در استان جلوگیری خواهد شد.

نظری تاکید کرد: از این به بعد نشست کمیسیون امنیت اجتماعی باید به صورت مستمر و منظم برگزار شود و در هر نشست یک موضوع واحد بعد از اقدامات کار‌شناسی مطرح گردد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم  با تاکید به اینکه، باید امنیت تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری در استان باید ارتقاء یابد، گفت:عدم پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم قابل تحمل نیست.

علی فتح میرمحمدی با اشاره به اهمیت این کمیسیون، اظهار داشت: به طور قطع در صورت اجرایی شدن مصوبات این کارگروه از برگزاری خیلی از نشست‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: این کمیته یک اتاق فکر و بازوی توانمندی برای شورای تامین استان است.

میرمحمدی با اشاره به اعتراضات اخیر مردمی در سطح کشور، عنوان کرد: علی رغم وجود نقش دشمنان در نارضایتی‌های اخیر این مسئله بیشتر اجتماعی بود و مردم به علت فشار مشکلات اقتصادی و بیکاری ناراحتی‌های خود را ابراز کردند.

وی تاکید کرد: وظیفه مسئولان در این زمینه جلب اعتماد عمومی است و باید در راستای ارتقای خدمات دهی مطلوب به مردم اقدام کنند.

میرمحمدی تصریح کرد: این کمیسیون باید مواردی از جمله ارتقای هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط در مقابله با جرائم فضاهای مجازی، شناخت ظرفیت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی و برقراری تعامل اجتماعی جهت پیوندهای طبقاتی و سیاسی در سطح جامعه را دنبال کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری عنوان کرد: باید زمینه ارتقای پاسخگویی به مطالبات مردم و ارتقای قانون گرایی را در سطح جامعه فراهم کرد.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از مسکن مهر استان، اظهار داشت: گله‌مندی مردم از نظارت‌های نظام مهندسی نیز در این کمیسیون بررسی شده است.

میرمحمدی گفت: مشکلاتی در حوزه پارکینگ‌های عمومی، وضعیت آب و فاضلاب که در برخی نقاط‌‌ رها شده است و کمبود آب شرب از جمله مطالبات مردم است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی در استان، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح استفاده از آب در جامعه نهادینه، ترویج و فراگیر شود.

میرمحمدی بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: عدم پاسخگویی مدیران به مردم نگرانی‌هایی را ایجاد می کند که باید در راستای رضایتمندی مردم در این خصوص گام برداشت.

وی با بیان اینکه، این کمیسیون در راستای رعایت حقوق شهروندی و سایر حوزه‌های اجتماعی است، بیان کرد: باید این نشست به صورت ماهانه برگزار شود.

میرمحمدی بر ارتقا امنیت در مکان‌های تفرجگاهی و رفاهی تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه پارک جنگلی یاسوج یک مکان تفریحی است که نیازمند سیستم روشنایی مناسب و گشت مستمر نیروی انتظامی می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: