به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۵۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
استاندار:
احمدی عنوان کرد: میراث فرهنگی باید نظارت مستمر و ویژه ای بر اجرای طرح های رفاهی و تفریحی در استان داشته باشد .

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تغییر کاربری غیرضروری زمین های کشاورزی برای ایجاد طرح ها جلوگیری شود.

به گزارش"خبردنا"، علی محمد احمدی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، افزود: دولت هدفگذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در سطح کشور در حوزه تهاتر بدهی های متقابل دولت و بخش خصوصی را از طریق اسناد خزانه مصوب کرده که سهم تقریبی استان یک درصد خواهد بود .

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن سهم استان، فعالیت مناسب و پیگیری های لازم برای جذب این اعتبارات انجام شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و پیگیری برای کمک های فنی اعتباری، خواستار برنامه ریزی مناسب و حرکت کارشناسی برای مبادله توافق نامه ها در استان شد و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به تهیه برنامه 5 ساله خود در قالب یک کتابچه اقدام کنند .

احمدی با بیان اینکه، 50درصد از فضای شهرک های صنعتی استان خالی است، تصریح کرد: فرآیند واگذاری زمین برای ساخت پروژه ها در استان باید به صورت اصولی باشد و از تغییر کاربری غیرضروری زمین های کشاورزی برای ایجاد طرح ها جلوگیری شود .

وی با اشاره به اینکه، این استان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه کشاورزی است و نباید زمین های این بخش را برای ایجاد طرح های دیگر واگذار کرد، ادامه داد: باید اراضی کم بازده با نظر جهادکشاورزی به شهرک های صنعتی تحویل شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری در استان تاکید کرد و ادامه داد: کارگروه مربوطه، دیگر طرحی را مصوب نخواهد کرد اما در مورد طرح هایی که در دستور کار قرار دارند، تصمیم گیری خواهد شد .

احمدی عنوان کرد: میراث فرهنگی باید نظارت مستمر و ویژه ای بر اجرای طرح های رفاهی و تفریحی در استان داشته باشد .

وی خواستار ارائه گزارش اداره کل اقتصاد و دارایی از اجرای بند و تبصره پنج قانون بودجه به این کارگروه شد و تاکید کرد: اگر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کند بدون شک با آنها برخورد می شود و یکی از شاخص های انتخاب مدیران برتر میزان جذب تملک دارایی های سرمایه ای است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، استان ظرفیتهای بالایی در تأمین آب دارد، گفت: می توانیم به تنهایی آب استان خوزستان را تأمین کنیم و نباید هیچگونه مشکلی برای تولید کننده به لحاظ آب در استان وجود داشته باشد .

استاندار به اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های اجرائی استان اضافه کرد: طرح ها و پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 70درصد هستند نسبت به تکمیل آنها اقدام و در اولویت بهره برداری قرار گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: