به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
خبردنا: مردم بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا با جمعیتی افزون بر ۳۵ هزار نفر در نبود پزشک متخصص سرگردان بوده و مجبور به تحمل رنج سفر به یاسوج و یا استان‌های همجوار از جمله اصفهان و شیراز هستند.

به گزارش"خبردنا"، مردم بزرگترین بخش کهگیلویه و بویراحمد(پاتاوه) در حالی از نبود پزشک متخصص رنج می‌برند و رنج سفر به شهرهای دیگر را تحمل می‌کنند که قرار بود با اجرای طرح تحول سلامت در کشور شاهد ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی باشیم.

مردم بخش پاتاوه علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تامین هزینه‌های درمانی، باید برای درمان خود هزینه ایاب و ذهاب و اسکان در شهرهای دیگر از جمله یاسوج، شیراز و اصفهان را نیز متحمل شوند، دردی که با اجرای طرح تحول سلامت نیز درمان نشد.

یکی از اهالی بخش پاتاوه در این زمینه گفت: در درمانگاه پاتاوه پزشک عمومی فعالیت دارد و در برخی مواقع نیز خبری از همین پزشک عمومی نیست و مجبوریم با وجود فقر و نداری رنج سفر را تحمل کرده و به شهرهای دیگر برای مداوا سفر کنیم.

رضا موسوی افزود: انتظار می‌رود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا در زمینه استقرار پزشکان متخصصی در بخش‌های زنان و زایمان، اطفال، داخلی و دیگر خدمات درمانی همچون سونوگرافی و رادیولوژی در بخش پاتاوه اقدام کنند.

یکی دیگر از اهالی بخش پاتاوه اظهار داشت: برخی مواقع برای کوچکترین خدمات درمانی-پزشکی همچون سونوگرافی مجبور به سفر به شهرهای دیگر از جمله یاسوج بوده و باید روزها در این شهر سرگردان باشیم.

مهناز فلسفی ابراز کرد: بیماران "سرگردان درمان" در بخش پاتاوه بسیار بوده و البته شاید محرومان و مستضعفین در برنامه‌ریزی مجموعه بهداشت و درمان کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاهی نداشته باشند و طرح تحول سلامت تنها برای مرکز کشور و مراکز استان‌ها باشد.

وی با طرح این سوال که تا کی مردم بخش‌ها و شهرهای کوچک کهگیلویه و بویراحمد باید برای دوا و درمان به مرکز استان و حتی سایر استان‌های کشور مسافرت کنند، عنوان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در زمینه استقرار پزشک متخصص در بخش‌های مختلف حتی به صورت پاره وقت اقدام کند.

ارائه خدمات تخصصی پزشک متخصص زنان در پاتاوه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از ارائه خدمات تخصصی پزشک متخصص زنان به مدت  2 روز در هفته در بخش پاتاوه خبر داد و گفت: به زودی این مهم اجرایی و عملیاتی می‌شود.

غلامحسن آراسته افزود:  پزشک متخصص زنان تا مدتی پیش روزهای یکشنبه به مردم بخش پاتاوه ارائه خدمت می‌کرد که با توجه به بار مراجعه به مرکز بستر درمانی این بخش، حضور این پزشک متخصص به دو روز در هفته افزایش یافت.

وی با اشاره به ویزیت 150 نفر در یک روز توسط این پزشک متخصص، افزود: متخصص زنان به جز روز یکشنبه، روزهای چهارشنبه  نیز در مرکز بستر درمانی بخش پاتاوه مستقر و ارائه خدمت می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: