به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۷۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ارایه آمار خودداری شود چرا که گاهی خود این آمارها ابهام ایجاد می کنند.
خبردنا: جلسه شورای فنی با حضور مدیران کل و معاون عمرانی استاندار برگزار شد و در ابتدای این جلسه مصوبات شوراهای فنی در گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش"خبردنا"، بررسی مشکلات بزرگراه یاسوج - اصفهان در دستور کار قرار گرفت که معاون استاندار گفت برای بر طرف شدن مشکلات ابتدا تکلیف صاحب زمین مشخص و بعد پیمانکاران کار را اغاز کنند.

سد تنگ سرخ یکی دیگر از مصوبات جلسات قبل بود که قرار شد در جلسه شورای تامین بررسی و تصمیماتی گرفته شود.

وضعیت فاضلاب بیمارستان 273تخت یاسوج یکی دیگر از مصوبات بود که ایلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: نامه ای به اب و فاضلاب ارسال شده است که اگر فاضلاب بیمارستان به شبکه اب و فاضلاب وصل شود نیازی به نصب و ایجاد تصفیه خانه نیست و فقط اشغال گیر نصب شود کافی است با توجه به اینکه تصفیه خانه نیز هزینه زیادی را به دنبال دارد.

فیلی معاون عمرانی استاندار نیز در پاسخ گفت: هر چه سریع تر این اشغال گیر ایجاد و نصب شود که مشکل بیمارستان 273 تختخوابی یاسوج نیز برطرف شود.
 
رمپ اصلی پل سوم بشار یکی دیگر از مصوبات بود که مدیرکل راه و شهرسازی گفت: عملیات بتن ریزی در حال انجام است زیرگذر نیز تا اندازه ای در حال اتمام است و مقدار کمی بتن ریزی نیاز دارد پیشرفت خوبی داشته است و در وقت مقرر تمام می شود.
 
معاون استاندار به وضعیت افتادگی پل ها اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای نصب مناسب تابلوها و علایم و همچنین افتادگی پل ها انجام شود که مشکلات این طرح ها از بین برود.
 
بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که به طور کلی همه مدیران از این وضعیت دلی پر داشتند به گونه ای که سهمگین دبیر شورای فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یک پاور پوینت وضعیتی از ساخت و سازهای استان ارایه داد و در تصاویر مختلف وضعیت این ساخت و سازها را بررسی کرد و گفت: وضعیت ما در این زمینه خوب نیست با زلزله ای ممکن است همه اینها تخریب شود.
 
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ارایه آمار خودداری شود چرا که گاهی خود این آمارها ابهام ایجاد می کنند.
 
سهمگین عنوان کرد: وضعیت ساخت و سازها در یاسوج مناسب نیست و باید گزارشی از وضعیت این ساخت و سازها ارایه و در شورای تامین مطرح شود در زمان استاندار قبلی کمیته ای تشکیل شد و برای بهبود و ضعیت ساخت و سازها نیز جلساتی برگزار شد که  جلسات این کمیته ادامه پیدا کند  و به کمک مردم بیاییم.
 
سهمگین ادامه داد: باید از یک جایی شروع کنیم و تصمیم بگیریم  وضعیت موجود در ساخت و سازها را از امروز تکرار نکنیم.
 
طرح جامع شهر یاسوج از جمله دیگر مصوبات مطرح شده در این جلسه بود که عزیز فیلی معاون استاندار از مدیرکل راه و شهرسازی پاسخ خواست که اکنون این طرح در چه وضعیتی قرار دارد.

فیلی گفت: مشاوران ما دقت لازم را در تهیه طرح جامع شهری ندارند و گاها طرح انها مبتنی بر واقعیت نیست و گاهی سنخیتی با ان شهر ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به ضروری بودن این طرح گفت: ما هنوز محدوده شهر یاسوج را نمی دانیم  طرح جامع شهری خواست همه است و باید هر چه شریع تر اجرا شود.

فیلی معاون استاندار نیز گفت: این طرح تا کنون باید تهیه شده بود باید بیشتر وقت بگذاریم اگر دیر بجنبیم  این ساخت و سازهای غیر مجاز به چهره شهر لطمه می زنند سهمگین دبیرشورای فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن نقطه نظرات حاضران در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز کلیپ و عکس هایی از وضعیت ساخت و سازها منتشر کرد در ابتدا به سفر مدیرکل مقررات ملی کنترل ساختمان وزرات راه و شهرسازی اشاره کرد و صحبت های این مسئول در خصوص شهر را برای حاضران خواند.

وی به صحبت های مدیرکل راه و شهرسازی در حضور مدیرکل کنترل مقرات وازرت راه اشاره کرد و گفت: علیمردانی در صحبت هایش با حضور رسانه ها گفته برخی از مدیران در ساخت و سازهای غیر مجاز دخیل هستند که با واکنش مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مواجهه شد که اگر مدیرکلی مقصر است ان را معرفی کنید.

سهمگین ادامه داد: همه زلزله هایی که در استان های کرمانشاه و بم رخ داده است وضعیتی مشابه استان ما داستند نباید فکر کنیم اینجا زلزله رخ نمی دهد ایران سومین کشور جهان از نظر زلزله خیز بودن است.

دبیر شورای فنی استان افزود: در بحث ساخت و سازها باید گفت که دیوا چینی ما مشکل دارد، فضاسازی ما نا مناسب است، دیوارهای خانه ها ما نبشی کشی مشخصی ندارند دیوارهای ساختمان هایی در حال تاسیس بیرون از سازه ها ساخته می شوند در این حالت خیلی زود با یک تکان تخریب می شوند.

وی گفت: بسیاری از سازه ها از جمله در شهرک امام حسین یاسوج به صورت خورجینی چیده شده اند این ساخت و سازها  قالب بندی مشخصی ندارند و با یک زلزله سقف آنها به کاملا جا به جا می شود بتن هایی که برای ساختمان ها استفاده می شود بیشتر دستی تهیه می شوند و برخی مواقع نیز نقشه نظام مهندسی اجرا نمی شود.

سهمگین تصریح کرد: باید یک روز شروع کنیم این روز کجاست؟برخی از پیاده روها، خیابان های یاسوج به دلیل کنده کاری وضعیت مناسبی ندارند مردم مشکل ندارند این مسئولان است که مشکل دارند اگر نتوانیم جلوی خودمان را بگیریم جلوی ساخت و سازها غیر مجار را نیز نمی توانیم بگیریم.

مدیرکل راه و شهرسازی در واکنش به سخنان سهمگین گفت: این ها کار یک شب نیستند که یک شبه ایجاد شده باشند درست است این گزارش برای به هوش امدن و به هوش بودن خوب بود اما این شهر به یک باره ساخته نشده است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این یک کار جمعی است کمیته ای با حضور نماینده دادستان تشکیل شود اگر قانون را اجرا کنیم مشکلی ایجاد نمی شود همه همکاری کنند راه کار ارایه دهند و برنامه مدونی برای پیشگیری تدوین شود.

کناری فرماندار بویراحمد نیز گفت: پیشنهاد من این است که اگر کسی یا هر دستگاهی کوتاهی کرد با آن دستگاه برخورد شود مگر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز پول می خواهد، مگر کنترل کیفیت مصالح ساختمانی پول می خواهد، اینکه کمسیون ماده 100 پیگیری شود ایا پول می خواهد؟باید یک بار برای همیشه با دستگاه های کم کار برخورد و جلوی کار گرفته شود.

وی بیان کرد: عمده مشکلات در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر یاسوج است و اعلام می کنم هر کجا که لازم باشد فرمانداری پای کار است و با هر دستگاهی که کم کاری کند برخورد می شود.

سهمگین که با ارایه ادامه گزارش های ساخت و ساز ادامه داد با واکنش راه و شهرسازی رو به رو شد که شما با این حرف ها کل استان را زیر سوال می برید که سهمگین در پاسخ گفت شما هیچوقت پاسخگو نبودید.

فیلی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ما مقصر هستیم مجموعه نظام مهندسی، فنی و اجرایی چه بخش دولاتی و غیر دولتی همه ما در ایجاد چنین وضعیتی مقصر هستیم مشکل عمده ما این است که سازنده و کننده کار این کاره نبوده است همه گزارش های ارایه شده با تصاویر و ادرس به شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی داده شود که اگر در آینده مشکلی ایجاد شد بدانند مقصر کیست.

وی گفت: همه باید کمک کنیم چرا که تقصیر متوجه همه ماست نقص ها و اشکلاتی وجود دارد ان شالله در آینده شاهد کاهش این وضعیت باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: