به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۷۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
خبردنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:خط 7 مترو به دلیل مشکلات فنی و ایمنی در گذشته تعطیل شد و اکنون در تلاش هستیم‌ تا در سال آینده خط 6 و 7 را به طور کامل افتتاح کنیم‌.

محسن پورسید‌ آقایی‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پس از حضور در شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در گذشته بخشی از خط 7 مترو افتتاح شد اما به دلیل مشکلات فنی و ایمنی تعطیل شده است و اکنون در تلاش هستیم‌ تا در سال آینده خط 6 و 7 را به طور کامل افتتاح کنیم‌.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مجوز انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از سوی شهرداری گفت: مردم تهران می‌دانند که تکمیل خطوط مترو جزء اولویت‌های شهرداری است و برای حل ترافیک باید حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو را توسعه دهیم اما با کمبود منابع مالی روبرو هستیم.

 وی با بیان اینکه برای تأمین منابع مالی لایحه دو فوریتی را به شورا دادیم که به ما اجازه‌ فروش 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت‌ برای تکمیل‌ این خطوط دهد، گفت: 2 هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط 6 و 2 و هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط 7 نیاز است.

 پورسید‌ آقایی تصریح کرد: پس از اخذ مصوبه شورا باید مصوبه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه را هم بگیریم‌.

 وی با بیان اینکه 50 درصد از این اوراق مشارکت از محل‌ منابع دولت است، بیان کرد: بازپرداخت 50 درصد دیگر از منابع‌ شهرداری است و امیدواریم تا قبل از پایان سال این اوراق منتشر شود.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما بانک عامل را، بانک شهر انتخاب کردیم‌، گفت: پیشنهاد این مسئله را به هیأت مدیره‌ بانک شهر هم ارائه کرده‌ایم و امیدواریم آنها هم قبول کنند.

تزریق اعتبار 350 میلیارد تومانی بانک شهر به خط 7 مترو
 
 وی با اشاره به صورت جلسه‌ای که بین شهرداری و بانک شهر برای تکمیل خط 7 مترو امضاء شده ادامه داد: بانک شهر 350 میلیارد تومان به خط 7 تزریق‌ می‌کند که این مبلغ جدای از 2 هزار میلیارد تومانی است که از طریق اوراق مشارکت‌ تأمین خواهد شد.

 پورسید‌ آقایی‌ با ابراز امیدواری از اینکه‌ بتوانیم با تزریق‌ منابع مالی‌ خط 7 مترو را تکمیل کنیم‌، بیان کرد: مسئله این است که تزریق مالی‌ با تأخیر انجام شده و برخی از تجهیزات باید از خارج کشور خریداری شوند.

 وی گفت: مسئولیت قانونی ترافیک در شهرها بر عهده شورای ترافیک است و پلیس هم یکی از اعضای این شورا است.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در خصوص اجرای طرح جدید با پلیس رایزنی‌ انجام شده ،گفت: طرحی که در سال 97 اجرایی‌ می‌شود نسبت به طرح اولیه‌‌ای که ما ارائه کردیم‌ اصلاحاتی داشته که در جهت کاهش ترافیک است، زیرا‌ ما معتقدیم‌ با اجرای این طرح 20 درصد ترافیک کاهش می‌یابد اما پلیس و وزارت کشور از ما درخواست تضامین‌ عملیاتی کردند که این کار انجام شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: