به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۸۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
خبردنا: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اکنون برای ۲ میلیون نفر کارت ملی جدید صادر شده و در ادارات پست باقی مانده است که تقاضا داریم افراد زودتر برای دریافت کارت ملی خود مراجعه کنند.

سیف الله ابوترابی درباره چگونگی فرایند تعوض کارت ملی گفت: کلید ورود به دولت الکترونیک، کارت هوشمند ملی است و هموطنان برای هوشمند کردن کارت ملی خودشان باید به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.


وی افزود: کسانی که اعتبار کارت هایشان سال‌های آینده است هم می‌توانند کارت‌های خود را تعویض کنند، اما اولویت با کسانی است که اعتبار کارتشان تا پایان اسفند ۹۶ است.

ابوترابی گفت: اکنون ۲ میلیون نفر کارت ملی جدیدشان صادر شده است و در ادارات پست باقی مانده که تقاضا داریم زودتر برای دریافت کارت ملی خود مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.MCI.IR یک پیش ثبت نام انجام دهند.

ابوترابی درباره هزینه تعویض کارت ملی هم گفت: در مجموع هزینه تعویض کارت ملی ۳۱ هزارتومان برآورد می‌شود.

وی افزود: اکنون حداکثر زمان برای تعویض کارت ملی یک ماه پیش بینی شده است و سعی داریم تا ۱۵ روز هم بتوانیم کارت را صادر کنیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر کار ثبت نام را انجام داده اند و پایگاه اطلاعاتی کشور مراحلی را انجام داده است. ارائه خدمت ثبت احوال سکونت محور شده است و ۱۰۰ درصد خدمات ما به مردم ارائه داده می‌شود.

ابوترابی گفت:: کارت ملی به سوی کاربری شدن پیش می‌رود و ۲ هزار و ۱۰۰ نقطه ثبت احوال مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی افزود: شماره تلفن‌های ۶۶۷۱۰۲۷۰- ۶۰۹۰۲۷۱۴- ۶۰۹۰۲۷۰۱- اداره کل بازرسی ما است و ما در سامانه اطلاع رسانی به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم، اما تا زمانی که کارت هوشمند ملی در پوشش کامل هوشمند قرار نگیرد، اصل شناسنامه معتبر است و در مراحل بعد ما حتما تعویض شناسنامه را در دستور کار داریم.

ابوترابی گفت: اگر شناسنامه‌ها نیز نیاز به تعویض داشته باشند ما مشکلی نداریم، ایستگاه سیاری پیش بینی کرده ایم برای کسانی که محدودیت حرکتی دارند، بتوانند شناسنامه خود را تعویض کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: