به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۸۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
 خبردنا: زنجبیل سرشار از منگنز، مس، پتاسیم، و ویتامین‌ A، ویتامین E و ویتامین C است. اما علاوه بر اینها، بد نیست که به فهرست دلایل ما برای نوشیدن روزانه آب این گیاه هم دقت کنید:

۱. آرام‌کننده درد معده

زنجبیل درد و همچنین گاز معده را کممی‌کند. عامل درد معده شما هر‌چه که باشد (گاز معده، گرفتگی عضلانی، و حتی اسهال و تهوع) آب زنجبیل آن را کاهش می‌دهد.

۲. کم‌ کردن درد‌های عضلانی

حتما این نوشیدنی را خصوصا بعد از اتمام کار روزانه بخورید. کوفتگی بدن بعد از انجام کارهای روزانه با خوردن این نوشیدنی خیلی کمتر می‌شود. این امر به‌خاطر وجود عوامل ضد‌التهابی در زنجبیل است.

۳. حفظ سلامتی مغز

زنجبیل حاوی ترکیبی بنام شوگائول است که از مغر حمایت می‌کند و با مهار‌کردن تولید مواد شمیایی در مغز که به نورون‌ها آسیب می‌رسانند، سلامتی مغز را حفظ می‌کند.

۴. پیشگیری از آنفلوآنزا

نوشیدن روزانه آب‌زنجبیل نخستین خط دفاعی در برابر آنفلوآنزا‌ست. زنجبیل حاوی ترکیبات ضد قارچ، ضد سموم و ضد ویروس است که قدرت سیستم دفاعی بدن را افزایش می‌دهند. به نظرتان این دقیقا به معنای دور کردن بیماری آنفلوآنزا از بدن نیست؟

۵. درمان سر‌درد

آب به تنهایی برای رفع سر‌درد خیلی خوب است، زنجبیل هم همین‌طور. فکرش را بکنید که حالا مخلوط این دو با سر‌درد چه می‌کنند. یک مسکن فوق‌العاده!

۶. کاهش بیماری‌های قلبی

گرچه هنوز تحقیقات در این زمینه کامل نشده، دانشمندان متوجه شده‌اند که بین مصرف زنجبیل و کاهش بیماری‌های قلبی رابطه‌ای وجود دارد.

۷. از بین‌ برنده تهوع صبحگاهی

اگر باردار هستید و از تهوع‌های صبحگاهی رنج می‌برید، آب‌زنجبیل درست مثل ویتامین B۶ حالت تهوع را تقریبا فوری از بین می‌برد. پیشنهاد ما این است که هم شب‌ها و هم صبح‌ها این مایع معجزه‌گر را بنوشید!

۸. کم‌کننده آرتروز

خاصیت ضد‌التهاب زنجبیل به کاهش دردهای ناشی از نقرس، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. نوشیدن یک لیوان آب ‌زنجبیل یک راه ساده و خوشمزه برای درمان بیماری دردناک آرتروز است.

۹. پیشگیری از سرطان

نوشیدن روزانه یک لیوان آب‌ زنجبیل شانس شما در ابتلا به سرطان‌ پستان، سرطان‌ کولون، سرطان‌ تخمدان، سرطان‌ پوست، سرطان‌ پانکراس و سرطان‌ پروستات را کاهش می‌دهد.

۱۰. مخلوط فوق‌العاده آب و زنجبیل

بخش عمده بدن را آب تشکیل می‌دهد و به همین خاطر آب‌رسانی کافی به آن، برای سلامتی خیلی اهمیت دارد. آب همچنین وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد. دیگر دلیلی وجود ندارد که هر روز مخلوط آب حیات‌بخش و زنجبیل معجزه‌گر را ننوشید!
نام:
ایمیل:
* نظر: