به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۸۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان شهید جلیل یاسوج تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش خبردنا، اورنگ ایلامی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: بیش از 9 پروژه بهداشتی در این ایام در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افتتاح پلی کلینیک سرطان در چند روز آینده خبر داد و گفت: پروژه‌های کلان ملی از جمله بیمارستان شهید جلیل یاسوج و باشت تا پایان سال به بهره‌بردای می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه صف مقدم نظام سلامت کشور خانه‌های بهداشت و بهورزان هستند، بیان کرد: بدون شک تجهیز پایگاه‌های سلامت بسترساز حفظ و نگهداشت سلامت مردم است.

ایلامی با بیان اینکه خانه‌های بهداشت در استان به صورت استیجاری، کانکسی و ملکی هستند، بیان کرد: عمده خانه‌های بهداشت در استان ملکی هستند و درصد کمی که به صورت مستهلک و استیجاری است امید است به زودی بازسازی و مراکز جدیدی در این راستا احداث می‌شود.

وی گفت: باوجود اینکه بیمه‌ها مطالبات دانشگاه را به طور کامل پرداخت نکرده اند طرح تحول سلامت با قدرت در استان انجام می‌شود.

ایلامی با اشاره به بخشی از خدمات طرح تحول سلامت در استان، عنوان کرد: 27 هزار و 151 مورد زایمان طبیعی رایگان در این ایام انجام شد و 60 پزشک متخصص در 7 رشته تخصصی در 4 بیمارستان استان به صورت مقیم حضور دارند.

وی افزود: بیش از 2 میلیون و 922 بیمار به صورت سرپایی در کلینیک‌های تخصصی استان با هزینه حداقلی ویزیت شدند و کاهش میزان اعزام بیمار به خارج از استان بخشی از خدمات طرح تحول سلامت در استان است.

ایلامی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های ویژه استان از 42 تخت به 84 تخت افزایش یافت، گفت: حدود 37 میلیارد تومان برای تهجیز بیمارستان‌های جدید استان هزینه شد و 21 میلیارد تومان نیز در راستای تعمیر و ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های استان اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مقایسه خدمات دولت از سال 57 تا 92 با طرح تحول سلامت پرداخت و گفت: استان در آن سال‌ها تنها دارای یک بیمارستان به نام شیر و خورشید یا همان شهید بهشتی فعلی بود در حالی که اکنون بیمارستان‌های امام سجاد، شهید جلیل، رجایی، بهمئی، باشت و نرگسی در استان احداث شده است.

ایلامی گفت: سازمان راهداری قول مساعد داده است که تا آخر بهمن ماه امسال ساختمان بیمارستان  شهید جلیل را به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهر سی‌سخت در سطربندی دیده شده ولی بیمارستان پاتاوه در این سطر بندی دیده نشده بود که با رایزنی‌های انجام شده از سوی دانشگاه و نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس در دیداری که با وزیر بهداشت داشتیم قول مساعدی داده شد که این بیمارستان در نقشه 1404 استان دیده شود.

ایلامی با بیان اینکه بیمارستان پاتاوه نیز در دست اقدام است، گفت: با احداث بیمارستان دنا موافقت اصولی شده است و  2 خیر اعلام آمادگی کردند این پروژه در سال 96 کلنگ‌زنی شود و در سال 97 از محل اعتبارات ملی برای تکمیل آن پیگیر باشیم.

وی افزود: یک خیر حدود یک میلیارد تومان برای احداث بیمارستان چرام کمک کرده است و بنیاد برکت قول مساعد برای تقبل بخشی از هزینه‌های احداث این بیمارستان را داده اند و برای احداث بیمارستان لنده نیز قرار است از محل محرومیت‌زدایی اقدام شود.

ایلامی بیان کرد: بیش از 269 پزشک متخصص و فوق تخصص در حوزه بهداشت و درمان استان خدمات رسانی می‌کنند./تسنیم

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قانونمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
سلام و هزاران درود بر آقای دکتر ایلامی و تقدیر و تشکر فراوان به خاطر اینکه اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل را به خوبی و منطبق با مصوبات قانون بیان فرموده اند

انتظار مردم بالاخص خانواده معزز شهدا از مسئولین پایبندی به قانون میباشد
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
فرایند قانونی نامگذاری بیمارستان شهید دکتر جلیل عبارتست از؛

1 - طرح در جلسه شورای نامگذاری مورخ 91/6/7 و موافقت مشروط که بعد از اخذ موافقت بنیاد شهید و امور ايثارگران و علوم پزشکی استان در جلسه مورخ 92/2/4 مورد تصویب نهایی قرار گرفت و مجدداً شورای اسلامی شهر یاسوج ضمن استناد به آن در بند 7 جلسه 13 مورخ 92/3/4 اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل را مورد تصویب نهایی قرار می دهد و رئیس آن شورا طی نامه شماره 224 تاریخ 92 / 4 / 15 آنرا ابلاغ رسمی نموده است

2- شورای نظرات بر نامگذاری اماکن شهرستان یاسوج ، چون طبق مفاد مادتین 8، 10، 11، 12، 13 دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ، در مقاطع زمانی سه ماهه از تاریخ تصویب اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ مصوبه ای دال بر عدم انطباق نامگذاری مربوطه نداشته اند ، پس اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل مورد تایید شورای نظارت بر نامگذاری اماکن از مرحله شهرستانی، استانی و کشوری میباشد

3- شورای فرهنگ عمومی استان در تاریخ های 96/5/29 و 96 / 8 / 1 با حضور اعضا ، بر نامگذاری اماکن مبنی بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل تمکین و صحه گذاشته و تصویب نموده است ؛ پس طبق ماده سوم آیین نامه نامگذاری و تبصره ماده 10 دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ،مرجع اصلی نظارت بر حسن اجرای ضوابط نامگذاری اماکن؛ شورای فرهنگ عمومی می باشد و شورای نظارت بر نامگذاری اماکن موظف به ابلاغ و اجرای مصوبات آن شورا هستند
شورای فرهنگ عمومی استان دو مرتبه و در دو جلسه بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل صحه گذاشته و تایید نموده است

4- طبق بند های دوم و سوم ماده اول آیین نامه نامگذاری اماکن، اسامی باید دارای تناسب اسم و مسمی بوده و رسا، سلیس، روان و کوتاه باشد که چون شهید دکتر جلیل اولین شهید پزشک استان و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بوده پس اسم بیمارستان به نام شان با متن قانون تطبیق دارد

5 - کمیسیون نامگذاری اماکن شورای اسلامی شهر یاسوج در بند 2 صورتجلسه مورخ 96/9/5 مصوب نمود که تابلوی بیمارستان شهید دکتر جلیل نصب گردد

6 - مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد طی نامه شماره 31379 مورخ 96/10/12 ؛ به طور رسمی به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان خواهان نصب تابلوی بیمارستان شهید دکتر جلیل شده اند

در نهایت نتیجه می گیریم اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل و بس ؛ نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر
نام:
ایمیل:
* نظر: