به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد:
وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که هر گونه اغفال از این خانواده ها باعث افزایش آسیب های اجتماعی و پیامدهای منفی دیگری خواهد شد
خبردنا: مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد از کمک ۱/۵میلیارد ریالی به خانواده زندانیان نیازمند خبر داد.

به گزارش "خبردنا"، اسماعیل جمیاری افزود: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی، بر اساس رأفت اسلامی و نظام زندانبانی و بمنظور بررسی مشکلات معیشتی خانواده زندانیان نیازمند برنامه ریزی شد تا بهمراه مسؤلین بنیاد تعاون، انجمن حمایت و حفاظت اطلاعات و با حضور در منزل چند تن از این خانواده ها در جریان چگونگی گذران زندگی این افراد قرار بگیریم.

مدیر کل زندانهای استان در ادامه گفت: واقعاً فقر و نداری و عدم توانایی در تأمین حداقل های زندگی و حتی ترک تحصیل فرزندان زندانی در این ملاقات مشاهده شد که می بایست مسؤلین اجرایی دستگاههای مختلف نسبت به این موضوع احساس مسؤلیت بیشتری داشته باشند.

جمیاری مشکلات خانواده زندانیان را یکی از دغدغه های مسؤلین ارشد سازمان زندانها دانست و اظهار داشت: سازمان زندانهای کشور به رغم کمبود شدید اعتبارات در زمینه های فرهنگی تربیتی، امنیتی و حتی حمایتی اقدامات بسیار زیادی را در حوزه زندانیان انجام و کارنامه قابل قبولی دارد.

وی در ادامه افزود: اگرچه هیچ اعتباری بابت حمایت از خانواده زندانیان به سازمان زندانها داده نمیشود و لیکن رئیس محترم سازمان و دیگر مسؤلین در ستاد و مدیران کل استانها از این موضوع نگران و دغدغه داشته و به انحاء مختلف در صدد رفع و یا کم کردن مشکلات این قشر آسیب پذیر هستند.

این مسئول گفت: در روزهای اخیر و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر از طریق انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون زندانیان استان مبلغ ۱/۵ میلیارد ریال کمک بصورت نقدی و یا غیر نقدی در قالب سبد کالا به خانواده های نیازمند زندانی داده شده است.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که هر گونه اغفال از این خانواده ها باعث افزایش آسیب های اجتماعی و پیامدهای منفی دیگری خواهد شد که نهایتاً چرخه جرم تکرار و ورودی زندانها افزایش خواهد یافت.

مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد در پایان اظهار امیدواری کرد تا دولت با برنامه ریزی و تدوین نظام جامع اعتباری نسبت به پرداخت مستمری حداقلی و نیز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده زندانیان نیازمند اقدام عاجلی را معمول نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر: