به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری از واگذاری 71 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشینان این استان خبرداد.
به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، " مهندس داود راهزادی " در حاشیه بازدید از " پهزیر شهرستان باشت" گفت: در دوسال اخیر و برای اولین بار در این استان، 71 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشینان واگذار و هم اکنون از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 29 نیروگاه و در سالجاری نیز 42 نیروگاه یک کیلوواتی خورشیدی به روستانشینان استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد، اظهارداشت: اعتبار هزینه شده برای واگذاری این نیروگاهها اعتباری معادل 10 میلیارد و 204 میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستاهای " دامور طسوج و مازه کره " در شهرستان چرام بهمراه روستاهای " کمیه علیا و سفلی " در زیلایی بویراحمد در سال گذشته با استفاده از نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی از نعمت برق برخوردار شدند.

راهزادی از واگذاری نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی به روستاهای " تیمج و شاه نشین بهمئی"،"‌ پهذیر باشت"،" نده لوداب " و " سرتنگ لیراب دیشموک " در سالجاری خبرداد.

وی گفت: سخت گذری و دور بودن این روستاها از شبکه های برق از مهمترین دلایل واگذاری نیروگاههای خورشیدی به این روستاها بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی می توانند برق و روشنایی چهار لامپ LED، یک دستگاه تلویزیون کوچک، یکدستگاه یخچال و یکعدد شارژ موبایل را تامین کنند.

راهزادی از دردست برنامه بودن برقرسانی به روستاهای زیر 10 خانوار با استفاده از نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد.


نام:
ایمیل:
* نظر: