به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
خبردنا: رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود هزینه صرف شده این کشور در خاورمیانه را 7 تریلیون دلار اعلام کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه افشا کرد که ایالات متحده طی 17 سال گذشته 7 تریلیون دلار برای تاثیرگذاری در خاورمیانه هزینه کرده است.

ترامپ طی پیامی در توئیتر خود نوشت: «این هفته، برای زیرساخت‌ها هفته بزرگی خواهد بود. بعد از هزینه کردن احمقانه 7 تریلیون دلار در خاورمیانه، اکنون زمان سرمایه‌گذاری در کشور خودمان است.»

روزنامه «واشنگتن پست» در این باره نوشت: ترامپ این ادعا را در زمان‌های مختلف، بارها مطرح کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد او حداقل 21 بار این ادعا را تکرار داشته است.

کارشناسان و تحلیلگران نیز می‌گویند آمریکا حدود 1.8 تریلیون دلار بین سال‌های 2001 تا 2017 برای جنگ‌های افغانستان و عراق هزینه کرده است.

بر این اساس، ارزیابی جامع‌تر از هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه در مسائل مربوط به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان نشان می‌دهد که در بازه زمانی 2001 تا 2016، حدود 3.6 تریلیون دلار هزینه شده است.

ترامپ در حالی از هزینه‌کرد دولت‌ةای قبلی آمریکا در خاورمیانه انتقاد می‌کند که خود او در بودجه پیشنهادی‌اش برای سال 2019 افزایش 36 میلیوند لاری بودجه برای آنچه که «منزوی‌سازی کره شمالی و افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران» خوانده، را پیشنهاد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: