به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
خبردنا: «مرد ایرلندی» جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی است که به اکران سال ۲۰۱۸ نمی‌رسد اما جالب است که خیلی از سینمادوستان آن را در فهرست کنجکاوی‌برانگیزترین فیلم‌های امسال قرار داده‌اند چون دوست دارند فیلم به فصل جوایز سال ۲۰۱۸ برسد اما ظاهراً تا این‌جا کار پیچیده‌تر از قبل شده است.
 
بودجه «مرد ایرلندی» ۱۴۰ میلیون دلار شد 
 
«مرد ایرلندی» که یک فیلم گنگستری دیگر در کارنامه کارگردانش است، همکاری دوباره‌ای است بین اسکورسیزی و رابرت دنیرو که یکی از بهترین زوج‌های بازیگر/ کارگردان تاریخ سینما به شمار می‌روند و حالا پس از سال‌ها دوباره در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ آخرین تجربه‌ مشترک آن‌ها برمی‌گردد به سال ۱۹۹۵ و «کازینو». علاوه بر این، آل پاچینو، هاروی کایتل و جو پشی هم از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

اما طبق آخرین اخبار ظاهراً این پروژه سینمایی هزینه‌برتر از آن چیزی است که انتظارش می‌رفت. به گزارش ددلاین بودجه‌ این فیلم تا امروز به ۱۴۰ میلیون دلار رسیده است که یکی از دلایل اصلی آن، کار فنی گروه متخصصان روی «جوان‌سازی» برخی از بازیگران است که بخش قابل توجهی از فیلم را به خود اختصاص خواهد داد. البته «مرد ایرلندی» اولین پروژه‌ی سینمایی‌ای نیست که از فناوری جوان‌سازی بهره می‌برد.

هشت سال پیش دیوید فینچر در «مورد عجیب بنجامین باتن» از این فناوری استفاده کرد و خود دنیرو هم خیلی کوتاه در فیلم «جوی» (دیوید او. راسل، ۲۰۱۵) از مزایای آن بهره‌مند شد! به‌تازگی هم در «بلید رانر ۲۰۴۹» (دنی ویلنو) این فناوری به شکلی فوق‌العاده به کار گرفته شد و تصاویر بازیگر جوان‌شده‌ فیلم بسیار واقعی از کار درآمد. جلوه‌های ویژه درست مانند همه‌ فناوری‌ها هر ساعت در حال رشد و ارتقاست ولی تردیدی هم نیست که هزینه‌های گزاف خودش را دارد.

نتفلیکس که بانی تولید فیلم است، ابتدا بودجه‌ای ۱۲۵ میلیون دلاری را برای «مرد ایرلندی» در نظر گرفت اما حالا پیش‌بینی می‌شود که این رقم از ۱۴۰ میلیون دلار هم بالاتر برود. در حال حاضر اسکورسیزی و تلما شونمیکرِ تدوینگر هم کارشان در مراحل پس از تولید را آغاز کرده‌اند اما جلوه‌ها و فرایند جوان‌سازی حالا حالاها کار دارند و فقط خدا می‌داند که چه زمانی به پایان می‌رسند.

اما با وجود نمونه‌های موفقی که به آن‌ها اشاره شد، بی‌تردید فرایند جوان‌سازی بسیار چالش‌برانگیز است و وقتی پای چند بازیگر مشهور مانند دنیرو، پاچینو، پشی و کایتل به میان می‌آید، می‌تواند به‌مراتب چالشی‌تر هم باشد. از این رو ممکن است با نمایش این فیلم در مواجهه با اثری قرار بگیریم که می‌تواند قواعد بازی را به‌کل تغییر بدهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: