به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
خبردنا: سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت:‌ سه پیکر شهدای نفتکش سانچی ساعت ۵ صبح فردا وارد تهران می‌شود.

محسن بهرامی در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان ورود پیکر سه شهید سانچی به کشور اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعاتی که دریافت کردیم سه پیکر یافت شده از بقایای نفتکش سانچی امشب توسط هواپیمایی ماهان از شانگهای به تهران منتقل می‌شود.

وی افزود: احتمالاً فردا ۵ صبح شهدای عزیز سانچی وارد فرودگاه تهران خواهند شد.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ادامه داد: برای برگزاری مراسمی در شان این شهدا تمام آمادگی‌ها را داریم و به خانواده‌ها هم اعلام شده است.

بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا جست‌وجوها برای کشف سایر پیکرها متوقف شده است، گفت: این جست‌وجوها تا همین چند روز اخیر هم در حال انجام بوده است و به زودی گزارش جامعی از عکس‌ها و تصاویر گرفته شده از ربات‌ها آماده خواهیم کرد.

بهرامی گفت: این عکس‌ها و تصاویر نیاز به پردازش داد و مرحله اول کار سه روز گذشته انجام شده است. باید توجه داشته باشیم که تمام این عملیات و ارسال ربات‌ها به زیر آب در ۵۰۰ کیلومتری خشکی انجام می‌شود. بنابراین باید این تصاویر به خشکی منتقل شود و گزارش پردازش آنها را باید اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حجم زیادی از این اطلاعات نیاز به پردازش دارد اظهار داشت: کارشناسی‌های لازم در حال انجام است و گزارش نهایی به زودی اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره جعبه سیاه و خروجی اطلاعات آن گفت: در همان روزهای ابتدا اطلاعات جعبه سیاه به تمام ذینفعان ارائه شد و پردازش این اطلاعات یک عملیات رسمی بین چند کشور است که برای پردازش و بررسی آن تفاهم‌نامه‌ای بین کشورهای ذینفع امضا شده است.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: البته شرکت ملی نفتکش ایده‌های خود را برای بررسی اطلاعات به ذینفعان اعلام کردند اما خروجی این بررسی‌ها نیاز به پردازش تمام کشورهای ذینفع دارد و احتمالاً ۲۰ روز دیگر هم کشورهای ذینفع گرد هم می‌آیند تا بررسی‌های انجام شده را به یکدیگر اطلاع دهند.

بهرامی با بیان اینکه رفت و آمد بین کشورهای ذینفع برای پردازش این اطلاعات کاملاً طبیعی است، گفت: باید گزارش نهایی یک گزارش کامل و پخته‌ای باشد بنابراین از هرگونه شتاب‌زدگی خودداری خواهیم کرد.

بهرامی همچنین در مورد لکه نفتی‌ که نزدیکی دریای ژاپن ایجاد شده است، گفت: یک لکه نفتی به جزایر جنوبی ژاپن نزدیک شده است و ژاپنی‌ها در حال نمونه‌گیری از این لکه نفتی هستند که مشخص شود این لکه نفتی متعلق به نفتکش سانچی بوده است یا خیر.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه تایید کند این لکه نفتی متعلق به سانچی بوده اعلام نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: