به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: سه متخلف زیست محیطی که اقدام به قطع درختان بلوط در منطقه گردشگری شلالدان در این شهرستان کرده بودند دستگیر و تحویل مقامهای قضایی شدند.
به گزارش خبردنا، انتشار فیلم و عکس قطع 40 اصله درخت بلوط در منطقه گردشگری شلالدان باشت در روزهای اخیر درفضای مجازی موجب واکنش شهروندان و دوستداران محیط زیست شده است.

" سامان گرجی " بدون اشاره به آمار اصلی درختان قطع شده ،اظهار داشت: تعدادی از درختان جنگلی این منطقه گردشگری در یک ماه گذشته از سوی قاچاقچیان چوب قطع شده است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از قطع درختان منطقه گردشگری شلالدان باشت راههای فرعی ورود به این منطقه توسط محیط زیست مسدود شده است.

گرجی ابراز کرد: برخی متخلفان همراه با اعضای خانواده خود وارد این منطقه گردشگری شده و در تاریکی شب اقدام به قطع درختان بلوط کرده اند.

وی ادامه داد که پنج فقره کوره ذغال در مناطق جنگلی این شهرستان در یک ماه گذشته کشف و تخریب شده است.

گرجی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 پرونده مربوط به قطع درختان ، زغال گیری و قاچاق چوب در این شهرستان تشکیل شده که 14 پرونده مربوط به یک ماه گذشته بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: 6 دستگاه اره برقی امسال از سودجویان جنگلی در این شهرستان کشف شده و10دستگاه خودروی حامل چوب و زغال جنگلی نیز توقیف شد.

گرجی از مردم شهرستان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف درقطع درختان ، قاچاق چوب و زغال و حریق عرصه های منابع طبیعی مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گزارش کنند.

وی اظهار داشت: حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب فاقد مجوز حمل توقیف می شود.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات حفاظت از منابع طبیعی باشت عنوان کرد و گفت: سه نفر از قرقبانان این شهرستان بازنشسته شده اند که برای حفاظت از مراتع و جنگلهای این شهرستان نیاز به قرقبان بیشتر است.

شهرستان باشت 105 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد. 

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهمترین گونه‌های گیاهی و جنگلی این شهرستان است. 

شهرستان 24 هزارنفری باشت در 110 کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است./ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: