به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: باصدور رای قضایی متخلف شکار 2 قطعه کبک معمولی علاوه بر جریمه حقوقی 4 میلیون ریالی به 23 میلیون ریال جزای نقدی کیفری، ضبط سلاح و مهمات به نفع دولت محکوم شد.
به گزارش خبردنا، "سید اسدالله هاشمی " اظهار داشت: اوایل سال جاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده دنای شرقی به یک نفر متخلف برخورد کرده که برخلاف قانون و مقررات محیط زیست 2 قطعه کبک معمولی شکار کرده بود.

وی افزود: ماموران لاشه 2 قطعه کبک شکارشده، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی غیر مجاز و تعداد پنج عدد فشنگ ساچمه ای را از متخلف کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ماموران جهت اعمال قانون باتنظیم صورت مجلسی در محل متخلف را به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی معرفی کردند.

هاشمی تصریح کرد: جریمه حقوقی شکار هر قطعه کبک 2 میلیون ریال است.

حدود 13.5 درصد از مساحت 15 هزار و 500 کیلومتر مربعی کهگیلویه و بویراحمد را مناطق حفاظت شده و یا شکار ممنوع تشکیل داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است./ایرنا

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
وسیعلمو الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون .به حول وقوه الهی یایان ظلم نزدیک است.
نام:
ایمیل:
* نظر: