به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۱۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
خبردنا: کارشناس هواشناسی گفت: شاخص گیفیت هوای زاهدان به ۱۳۵۶۸ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۹۰ برابر حد مجاز و ۳۰ برابر حد بحران رسید.

 رضا آزادمنش اظهار داشت: سرعت وزش باد هم اکنون در زاهدان 65 کیلومتر بر ساعت است که این موضوع سبب شد تا دید افقی تا 800 متر در فرودگاه زاهدان کاهش پیدا کند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حد مجاز شاخص کیفی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، افزود: هم اکنون شاخص کیفیت هوای زاهدان 13568 میکروگرم بر مترمکعب معادل 90 برابر حد مجاز و 30 برابر حد بحران است.

وی ادامه داد: در شمال استان وزش باد حاکم نیست اما غبار هوا موجب کاهش دید افقی در این شهرستان زابل شده است.

آزادمنش گفت: امروز در نواحی مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق استان وزش بادهای گرم و شدید جنوبی با سرعت بین 80 تا90 کیلومتربرساعت رخ می دهد که موجب بروز گردوخاک در این مناطق می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: این شرایط سبب بروز اختلال در ترددهای مسیرهای مواصلاتی زاهدان-بم و ایرانشهر- بم خواهد شد.همچنین نفوذ گردوغبار به شهرهای شمالی نیز باعث کاهش دید در این مناطق می‌شود.

وی افزود: از اواخر امروز ضمن کاهش شدت وزش بادهای جنوبی در شهرهای شمالی، وزش بادهای شمالی افزایش خواهد یافت و فردا پنج شنبه در شهرهای شمال استان باد و گرد و خاک اتفاق می‌افتد.

آزادمنش ادامه داد: از نظر دمایی از فردا شاهد کاهش تدریجی دما در نیمه شمالی استان هستیم اما روند افزایش دما در نیمه جنوبی همچنان ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: