به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۹۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
خبردنا: وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: در کشوری زندگی می‌کنیم که برخی دوستان بنا به تشخیص و مصلحت خود کنش اجتماعی نشان می‌دهند، بنر و بیلبورد علیه هر کسی که دوست دارند چاپ می‌کنند، فیلم را از سردر سینما پایین می‌کشند و.... از آن‌جا که اساسا در کشور ما همه چیز طبق دستورالعمل و قوانین از پیش تعیین‌شده انجام می‌گیرد، در این‌جا دستورالعملی ارایه می‌دهیم که این دوستان خودجوش طبق آن به منویات خود دست یابند: در مرحله اول سوژه مورد نظر را شناسایی کرده و بسته به این‌که فرهنگی، سیاسی یا اجتماعی باشد، افراد مورد نظر در محل نصب کنید.

فرهنگی:

- اگر موضوع چاپ کتاب باشد، ابتدا به نام نویسنده نگاه کنید. سپس با یک سرچ در گوگل سابقه وی را فهمیده و در صورتی که به مذاق شما خوش نیامد، بلافاصله روی اسم وی خط کشیده و اجازه چاپ هیچ کتابی را به وی ندهید. لازم به توضیح است اصلا نیازی نیست کتاب را بخوانید و وقت و انرژی‌تان را صرف خواندن آن کنید؛ در همین حد برای مجوز‌ندادن کافی است.

- در مورد اکران فیلم هم تقریبا روند به همین منوال است. فقط در صورتی که فیلمساز به هر طریق از کانال‌های دیگر مجوز اکران گرفت، بلافاصله با موتور به سمت سینماهای محل اکران رفته و پوسترهای تبلیغاتی فیلم را جر داده و به پایین بکشید.

- و اما کنسرت؛ اول از همه باید بدانید به خاطر این‌که کنسرت ایجاد شادی در جوانان می‌کند، هرگز اجازه برگزاری آن را ندهید. بنابراین در مرحله اول از طریق کانال‌های وزارت ارشاد هرگز اجازه برگزاری کنسرت داده نشود.

سیاسی:

- در صورت رخداد سیل یا زلزله در کشور اگر توانستید غرب را عامل این حادثه طبیعی جلوه دهید، اگر خیلی تابلو بود چنین حوادثی را با چند مشابه خارجی مقایسه کنید. برای این کار از اخبار ٢٠:٣٠ صداوسیما کمک بگیرید؛ برای فهم بیشتر این مورد به نمونه زیر توجه کنید: «ایرانیان سلام. بارش برف کشور را سفیدپوش کرد و سیل و طوفان خساراتی در بخش‌های جنوبی کشور به بار آورد. سیل تعداد زیادی از مردم را آواره و بی‌خانمان کرد اما زندگی همچنان در جریان است و به گزارش خبرنگار ما همین الان یک بره زیبا از شکم گوسفند ماده‌ای متولد شد و یک بز کوهی با یک شترمرغ پرورشی ازدواج کرد. به ادامه اخبار توجه فرمایید. طوفان و سیل مناطق وسیعی از فلوریدا را درنوردید؛ در این حادثه به دلیل سوء مدیریت و عدم آمادگی ستاد بحران کل مردم آمریکا و نیز برزیل مصدوم شدند و خانه‌های خود را از دست دادند. در این حادثه یک خرس گریزلی در حال مراحل ابتدایی تولید مثل بود که به خاطر سیل همسرش ترسید و نتوانست به ادامه کار بپردازد و به همین خاطر نسل خرس‌های گریزلی به ‌طور کامل منقرض شد.»

اجتماعی

- راحت‌ترین حوزه برای کاربران خودجوش همین حوزه اجتماعی است؛ اساسا تخصص شما کاربران عزیز همین مورد است. برای این کار تنها به یک ون نیاز دارید. در صورتی که میان زوجی جوان هدیه یا هر چیزی هم رد بدل شد قبل از انجام آن «هدیه رو وا نکرده» آنان را وارد ون کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: