به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۹۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
وی افزود: CVRو FDR هواپیما به سازمان هواپیمایی انتقال و در اختیار دادستان قرار می گیرد.
خبردنا: رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج با بیان اینکه مقداری آب و برف در داخل جعبه سیاه نفوذ کرده است، گفت: از آنجایی که جعبه سیاه دو هفته زیر برف مانده قطعات الکتریکی آن صدمه دیده است بنابراین نمی‌توانیم دسترسی مستقیم به اطلاعات جعبه سیاه داشته باشیم.

به گزارش"خبردنا"، حسن رضایی فر ، درباره وضعیت جعبه سیاه هواپیمای ای.تی.آر اظهار داشت : ظاهر جعبه سیاه هواپیما سالم است.

وی افزود:  هر چند ظاهر جعبه سیاه سالم است اما در بررسی های اولیه متوجه شدیم مقداری آب و برف در داخل جعبه سیاه نفوذ کرده است بنابراین از تایید سیستم های الکترونیکی مطمئن نیستیم.

رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج با بیان اینکه در این شرایط برای بازخوانی جعبه سیاه احتمالا باید حافظه دستگاه باز شود، گفت: حافظه باید در دستگاه جدید نصب شود تا بازخوانی به درستی انجام شود.

رضایی فر ادامه داد: از آنجایی که جعبه سیاه دو هفته زیر برف مانده قطعات الکتریکی آن صدمه دیده است بنابراین نمی توانیم دسترسی مستقیم به اطلاعات جعبه سیاه داشته باشیم.

وی افزود: باید حافظه جعبه سیاه هواپیما باز شود و بر روی دستگاه‌های جدید سالم نصب شود و پس از آن وارد مرحله بازخوانی شویم.

رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج درباره احتمال پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه تاکید کرد: اطلاعات جعبه سیاه هواپیما پاک نمی شود مگر اینکه به برق هواپیما وصل شود و اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قبلی ذخیره شود.

وی درباره تشکیل گروه بررسی و بازخوانی جعبه سیاه هواپیما گفت: در حال حاضر جعبه سیاه تحویل مقامات قضایی استان کهکیلویه و بویر احمد شده است و باید به تهران منتقل شود.

رضایی‌فر تاکید کرد: از آنجایی که محل وقوع این سانحه اصفهان بوده  بازپرس و دادستان پرونده از استان اصفهان به عنوان نهاد و مرجع قضایی رسیدگی به این سانحه در سازمان هواپیمایی کشور مستقر است و پیگیری‌های قضایی در سازمان هواپیمایی در حال انجام است.  

وی افزود: CVRو FDR هواپیما به سازمان هواپیمایی انتقال و در اختیار دادستان قرار می گیرد.

آدرس کانال تلگرامی خبردنا/ @khabar_dena
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
احتمال ماست مالی قضیه از اول معلوم بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
جعبه سیاه ها را گاهی تا عمق 5000متری زیر آب بعد از ماها در می آورند .سعی کنید به مردم دروغ نگویید .چون مردن می دانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
حقیقت یاب همونه که تو رو بنا به مصالح و خارج از عدالت نماینده مردم کردن، بنا به مصلحت نظام حقیقت دست کاری میشه جناب زارع همیشه در صحنه فاتحه خونی،مرد گرون
نام:
ایمیل:
* نظر: