به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
در سال گذشته در شهرستان گچساران 15 حادثه در شب چهارشنبه سوری رخ داده که خسارت جانی و مالی در بر نداشته است.
خبردنا: مسئول ایستگاه های آتش نشانی گچساران گفت: در چهارشنبه آخر سال گذشته در این شهرستان 15 حادثه رخ داده که خسارت جانی و مالی در بر نداشته است.

به گزارش"خبردنا"، کامبیز افشین پور افزود: هرساله به منظور آگاهی دانش آموزان طرح آموزش موارد ایمنی به مناسبت فرا رسیدن چهارشنبه سوری در مدارس گچساران اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح هر سال بنا به درخواست مدیران مدارس در مقطعه ابتدایی، متوسطه و دبیرستان از سوی پرسنل ایستگاه آتش نشانی یک و دو شهرداری گچساران برگزار می شود.

مسئول ایستگاه های آتش نشانی گچساران تصریح کرد: در سالجاری به دانش آموزان یادآوری شد به خاطر حوادث تلخ اخیر اعم از زلزله کرمانشاه، حادثه نفتکش سانچی، کشته شدن هموطنان و به خصوص هم استانی ها در حادثه تصادف زائران گچسارانی و سقوط هواپیمای تهران به یاسوج شب چهارشنبه سوری را با آرامش به پایان برسانند.

افشین پور عنوان کرد: در طرح آموزش دانش آموزان به آنها نحوه روشن کردن اتش در چهارشنبه سوری و اندازه آن و برخورد با آتش و همچنین راه های خاموش کردن آن آموزش داده می شود.

وی گفت: هیجانات ناشی از اینگونه آموزش ها به فراگیری هرچه بیشتر دانش آموزان و رعایت نکات ایمنی بهتر کمک می کند.

مسئول ایستگاه های آتش نشانی گچساران با عنوان برخی نکات ایمنی در چهارشنبه سوری خاطر نشان کرد: درصورت بروزآتش سوزی یا هرگونه حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و کودکان وافراد مسن را از محل دور کنید و با شماره 125 تماس بگیرید، مراقب اعمال و رفتارفرزندان خود در شب چهارشنبه سوری در هنگام روشن کردن آتش و یا پریدن از روی آن بوده و در صورت امکان یک کپسول آتش نشانی و یایک بشکه آب جهت خاموش کردن آتش در دسترس نگه دارید.

افشین پور بیان کرد: از روشن کردن آتش در مسیر تردد خودرو ها و خیابان ها و یا کنار خودروها خود داری کرده و از ریختن مایعات قابل اشتعال مانند بنزین به روی آتش جدا خود داری کنید و هنگام پریدن از روی آتش همدیگر را هل ندهید.

وی افزود: در سال گذشته در شهرستان گچساران 15 حادثه در شب چهارشنبه سوری رخ داده که خسارت جانی و مالی در بر نداشته است.

مسئول ایستگاه های آتش نشانی گچساران ادامه داد: با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی و خطرات احتمالی جانی شهروندان در سالهای اخیر مردم این شهرستان مراسم چهارشنبه سوری را در بیرون از شهر برگزار می کنند.

افشین پور اضافه کرد: چهارشنبهآخر سال رامی توان با رعایت نکات ساده و آسان آن را به یک خاطره خوب و به یاد ماندنی برای خود و خانواده تبدیل کرد.

وی گفت: تلاش کنیم تا با رعایت نکات ایمنی چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: