به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
اختصاصی خبردنا:
با باز خوانی جعبه سیاه هیچ گونه هوشیار یا علامت یا گفت و گو بین خلبان و کمک خلبان که نشان دهد در مسیر پرواز و در زمان کاهش ارتفاع دچار نقض فنی شده است وجود ندارد.
خبردنا: یک منبع آگاه از بازگشایی جعبه سیاه هواپیمایی تهران_یاسوج و اعلام علت سقوط آن در چند روز آینده خبر داد.

وی خواست نامش فاش نشود در گفت و شنود اختصاصی با خبرنگار پارلمانی"خبردنا"گفت : بررسی مکالمات خلبان و کمک خلبان پرواز تهران _یاسوج نشان میدهد که اشتباه محاسباتی خلبان در رد کردن قله ی دنا عامل برخورد این هواپیما با نوک قله بوده است.

این منبع موثق با تشریح آخرین گفت و گو ی خلبان و کمک خلبان افزود :در آخرین گفت و گوی کمک خلبان دوبار ره خلبان گفته می شود باید دور بزنیم چون به قله نزدیک شده ایم و خلبان زمانی که متوجه می شود به قله رسیده و تصمیم به اوج گرفتن می گیرد که کار از کار گذشته و متاسفانه برخورد انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد؛ متاسفانه به علت بدی آب و هوا و وجود ابر و مه خلبان نتوانسته مسیر را به درستی تشخصی دهد و با تصور اینکه قله ی دنا را رد کرده است تصمیم به کاهش ارتفاع می گیرد اما این تصمیم اشتباه سبب چنین حادثه شومی شده است.

وی با بیان اینکه سرعت هواپیما در هنگام برخورد با کوه به علت تصمیم خلبان در کاهش ارتفاع و نشستن در فرودگاه یاسوج کم شده بود خاطرنشان کرد : هرچند خلبان در لحظات آخر تصمیم دوباره افزایش ارتفاع در نزدیکی قله ی دنا را داشته اما کاهش شدید دید پروازی فرصت جبران اشتباه محاسباتی خلبان را نداده است.

این مقام عالی گفت: با باز خوانی جعبه سیاه هیچ گونه هوشیار یا علامت یا گفت و گو بین خلبان و کمک خلبان که نشان دهد در مسیر پرواز و در زمان کاهش ارتفاع دچار نقض فنی شده است وجود ندارد.

این مقام مسئول به "خبردنا"گفت: سوانح هواپیمایی کشور در چند روز آینده نتایج بررسی خود را در این خصوص اعلام خواهند کرد.

گفتی است که هواپیمایی تهران_یاسوج چندی پیش در قله ی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد سقوط کرد و 65 نفر جان خود را در این پرواز از دست دادند.
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرصاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
منبع آگاه یا توهمات و تخیلات شما
همشهري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
اين خبر الكي به درد خودتون ميخوره حالا تقصيرا را گردن خليان بيچاره كه دستش ازدنيا كوتاه است ميندازيد كه وزراه راي بيارن
براي شما هم متاسفم كه اين خبر دروغ را توي سايتتون مي زنيد
هنوز تعدادي افراد دانا وجود داره كه مثل بچه فريب اين دروغها رو نخوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
معلوم بود که وقتی خلبان مرده و نمیتونه از خودش دفاع کنه خلبان را مقصر میکنند تا مسئولین مقصر نباشند و تبرئه بشند. رادار چی؟
چرا فرودگاه رادار نداشته؟ اگه رادار داشت چنین اتفاقی پیش میومد؟ مکالمات ابتدایی پرواز چی؟ چرا به اجبار از خلبان خواستند پرواز کنه؟ شرکت آسمان ورشکسته ست و نمیتونست پول عدم پرواز مسافران را بده به همین خاطر با اینکه میدونستند هوا ابری یه آما پرواز کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
واقعا برات متاسفم تواز ترس زارع كامنتهايي كه مخالف وزير راه هست حذفشون ميكني چرا به خاطر منافع شخصي به حقوق مردم خيانت مي كنيد ؟؟؟؟چون وزيرراه دوتا پيمان ميلياردي به ريست ...... داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
اين قسمت ارسال نظررا ازسايتت حذف كن چون نظراي مورد نظر خودت را مي زاري
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
بازخوانی جعبه سیاه همان روز اول مشخص بود خلبان مرده است هرچه دلشان میخواهد میگویندهوا برفی بود چرااجازه پرواز دادندچرارادارنداشتند
نام:
ایمیل:
* نظر: