به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
افزایش روابط بین المللی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دانشگاه‌های کشورهای کانادا، آرژانتین و حوزه خلیج فارس با توجه به ظرفیت‌های موجود و اولویت‌های وزارت خانه از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در آینده است.
خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نخستین گروه از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بهمن ماه امسال پذیرش شدند و 40 نفر دیگر برای مهرماه سال 1397 نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش"خبردنا"، اورنگ ایلامی با اشاره به راه اندازی بخش بین‌المللی پذیرش دانشجو و انعقاد تفاهم نامه با کشورهای خارجی که به‌تازگی از سوی این دانشگاه صورت گرفته، گفت: ایجاد دفتر اتباع خارجی در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

وی عنوان کرد: تعامل دستگاه‌های اجرایی برای راه اندازی این دفتر در راستای انجام امور کنسولی و اقامت اتباع خارجی لازمه توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.

وی به سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به کشور روسیه اشاره کرد و گفت: این سفر با هدف افزایش تبادل تجربیات و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه و یاسوج انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: براساس تفاهم نامه با دانشگاه‌های کشور روسیه 2 استاد متخصص به مدت 6 ماه در امور آموزشی، علمی و پژوهشی در دانشگاه یاسوج مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: نخستین استاد با فوق تخصص جراحی عروق شهریور سال 1397 به یاسوج سفر می‌کند.

ایلامی بیان کرد: 2 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز برای انجام امور پژوهشی به روسیه اعزام خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ایجاد رشته‌های مشترک علوم پزشکی به‌خصوص در بخش‌های فوق تخصص با توجه به آب و هوای چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

وی برنامه ریزی برای توریست درمانی از دیگر چشم اندازهای تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی ذکر کرد که 10 درصد از تخت‌های بیمارستان 280 تختی شهید جلیل به این امر اختصاص یافته است.

ایلامی گفت: افزایش روابط بین المللی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دانشگاه‌های کشورهای کانادا، آرژانتین و حوزه خلیج فارس با توجه به ظرفیت‌های موجود و اولویت‌های وزارت خانه از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در آینده است.

ایلامی منجر شدن تحقیقات و پژوهش‌های استادان در بخش‌های مختلف از جمله دارو به ثروت و ارزش افزوده را از مهمترین اهداف توسعه روابط دانشگاه علوم پزشکی با کشورهای خارجی دانست.

هم اکنون 2 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحصیل می‌کنند

این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، بهداشت و علوم تغذیه، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و دندان پزشکی است.

افزایش طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از 145 طرح در سال 1394 به 190 طرح در سال 1395 و افزایش تعداد مقاله‌های آی اس آی از 42 مقاله در سال 94 به 102 مورد در سال 95 از جمله موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

سرانه فضای علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 4.2 متر مربع است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
سال 96 چی شد 94 و 95 که تکلیفش مشخص بود و کار مدیران قبلی دانشگاه بود.
حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
حقوق پرسنل طرحی و شرکتی چند ماه پرداخت نشده است چرا پیگیری نمی کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر: