به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
همه پایگاه‌های انتقال خون استان در ایام نوروز فعال و آماده اخذ خون از هم استانی های ایثارگر هستند. در ایام تعطیل نوروز درب مراکز اهدای خون استان به روی اهدا کننده باز است.
خبردنا: مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خون گیری از مردم استان در ایام تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

به گزارش"خبردنا"، رستم حسن زاد  با بیان اینکه طول عمر فرآورده های خونی کوتاه است، افزود: یکی از چالش های اساسی که در انتقال خون وجود دارد ذخایر خونی در پایان سال است بخاطر اینکه حجم و تراکم عمل های جراحی بیشتر انجام می شود.

وی اظهارکرد:با توجه به انجام اعمال جراحی نیاز به خون و فرآورده های خونی بیشتر احساس می شود.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هموطنان در ایام تعطیلات نوروز به مسافرت می روند که دسترسی به اهداء کنندگان خون کم می شود و همین مساله باعث کم شدن ذخایر خونی و فرآورده های خونی می شود.

حسن زاده تصریح کرد: طول عمر فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت بسیار کوتاه و کمتر از سه روز است و چنانچه روند اهدای مستمر خون به تعویق افتد، طبیعتا با کمبودهای فصلی مواجه خواهیم شد و یکی از کمبودهای فصلی که هر سال تکرار می شود، اسفندماه و تعطبلات نوروز است.

وی ادامه داد: همه پایگاه‌های انتقال خون استان در ایام نوروز فعال و آماده اخذ خون از هم استانی های ایثارگر هستند. در ایام تعطیل نوروز درب مراکز اهدای خون استان به روی اهدا کننده باز است.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم در روزهای نزدیک به سال نو با پدیده خانه تکانی و خرید و تدارکات عید مواجه هستند، بسیاری از مشاغل درگیر کارهای پایان سال بوده و مشغله مردم زیاد است، بنابراین فرصتی برای مراجعه جهت اهدای خون پیدا نمی‌کنند.

حسن زاده اضافه کرد: در مرکز انتقال خون شهر یاسوج از دوم تا یازدهم فروردین 97 و در دو شیفت صبح و بعدازظهر و در شهرهای گچساران و دهدشت از پنجم تا نهم فروردین 97 در شیفت صبح آماده خون گیری از اهداء کنندگان هستیم.

کانال تلگرامی خبردنا: https://t.me/khabar_dena

نام:
ایمیل:
* نظر: