به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
خبردنا: مت دیمون و بن افلک که از طریق کمپانی‌شان پرل استریت شریک تهیه فیلم هستند، اعلام کرده‌اند که در تمام قراردادهای آینده‌شان در این کمپانی ماده‌ای را لحاظ خواهند کرد که از تنوع نژادی و جنسیتی اطمینان حاصل می‌کند.

حقوق یکسان در قراردادهای بعدی مت دیمون و بن افلک

این خبر را فنشن کاکس دی‌جیووانی، بازیگر و تهیه‌کننده که همکار آنها در این کمپانی است، دوشنبه‌شب و زمانی که در فستیوال فیلم ساوت‌ بای ساوت‌وست (SXSW) بود از طریق توییتر اعلام کرد.

این حرکت یک هفته پس از این صورت گرفته که فرانسیس مک‌دورماند برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن سال شد و از سخنرانی خود استفاده کرد تا توجه همه را به یک ماده قانونی در قراردادها جلب ‌کند که باعث برابری و گوناگونی بیشتر خواهد شد.

مایکل بی. جوردن که یکی از نقش‌های اصلی فیلم به شدت موفق «پلنگ سیاه»‌ است هم چند روز پیش اعلام کرده بود در تمامی قراردادهای بسته‌شده از طریق کمپانی تهیه خود یعنی آوتلایر سوسایتی پروداکشنز از این ماده استفاده خواهد کرد.

کاکس دی‌جیووانی در اعلامیه خود به جوردن هم اشاره کرد. او نوشت: ممنون که همیشه از نمایش و شمول گسترده‌تر در صنعت فیلم حمایت کرده‌ای. از طرف پرل استریت فیلمز، مت دیمون، بن افلک،‌ جنیفر تاد، درو وینتون و من از حالا به بعد در تمام پروژه‌های‌مان از ماده قانونی شمول و گوناگونی استفاده خواهیم کرد.

در اتاق پشت‌صحنه مخصوص رسانه‌ها در نودمین جوایز اسکار، مک‌دورماند توضیح داده بود که می‌توان این ماده قانونی را به قراردادها اضافه کرد تا بر طبق آن حداقل ۵۰ درصد از مجموعه دست‌اندرکاران فیلم از نژادها و جنیست‌ دیگر باشند. مساله گوناگونی و شمول در هالیوود در ماه‌های اخیر شدت گرفته و موفقیت چشمگیر «پلنگ سیاه» هم به آن کمک کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: