به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۵ درصدی قتل‌ها در استان خبر داد.
به گزارش خبردنا، " سردار مهدی انصاری "در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری‌های رسانه با پلیس در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بدون مشارکت و همکاری شما اقدامات ما هر چند برجسته باشد نمودی نخواهد داشت و خواسته‌های مردم بدون شما به ما ارجاع داده نمی‌شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که پلیس و رسانه باید صادقانه با هم باشند تصریح کرد: اگر این ارتباط صادقانه باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی به آمار یک ساله نیروی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: هر چند به برخی موارد نمی‌توان اشاره کرد در سالی که گذشت در طول یک سال عملیاتی توانستیم با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه و با نیروهای خود و نفوذ ریش سفیدان و تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی همکاران دو درصد از وقوع جرم در استان بکاهیم و استان سی و یکم در وقوع جرم در کشور هستیم که فقط دو استان وضعیتی بهتر از ما دارد.

وی به مشکل قومی و قبیله‌ای در استان اشاره کرد و گفت: در بحث نزاع‌ها که تهدید اول استان بود امروز آخرین استان در کشور از نظر نزاع‌ها در کشور هستیم که شاید شنیدن آن تعجب انگیز باشد که با همت دستگاه قضایی و کارهای فرهنگی و همکاری مردم به این مهم دست یافتیم که در این راه بسیج هم به ما کمک کرد.

انصاری گفت: در بحث کالای قاچاق نسبت به سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان در سال گذشته داشتیم که امسال به بیش از ۳۴ میلیارد تومان رسید که رشد چشمگیری داشتیم که ۶ باند را متلاشی کردیم و نهایتا بالغ بر ۲۳۰۰ نفر دستگیری داشتیم و ۷۰۰ خودروی حامل قاچاق توقیف شدند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد میزان کشفیات معادل با ۲۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در بحث مواد مخدر تاکنون افزایش ۸ درصدی داشتیم و بیش از ۴ تن و ۸۰۰ کیلوگرم کشفیات داشتیم و ۶۷ باند قاچاق مواد مخدر را متلاشی کردیم.

انصاری خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای حامل مواد مخدر امسال ۳۳۲ دستگاه بود و تعداد ۱۹۰۰ نفر هم در زمینه قاچاق و فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

وی به آمار سرقت‌ها اشاره کرد و گفت: در سرقت مسلحانه کاهش ۲۵ درصدی داشتیم و در بحث سرقت‌های به عنف شاهد کاهش ۵۰ درصدی هستیم.

 افزایش ۲۵ درصدی قتل‌ها از موارد دیگری بود که انصاری به آن اشاره کرد و گفت: بیشتر آن‌ها خانوادگی بودند مثل قتل کرد لاغری که همین باعث افزایش آمار شده است.

وی عنوان کرد: در نزاع‌های دسته جمعی امسال ۳۲ درصد کاهش داشتیم و نزاع‌های فردی هم دو درصد کاهش داشتیم./فارس


@khabar-dena

نام:
ایمیل:
* نظر: