به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
ماجرايي كه با بر هم زدن سخنراني قانونی اينجانب توسط فردي خودسر آغاز و در ادامه به فحاشي به پدر شهيد و مادر تازه درگذشته ام و پدر و مادر درگذشته شهید احمدرضا تاجگردون و نماينده مظلوم و خدوم گچساران و باشت جناب دكتر تاجگردون انجاميد و در نهايت با جنجال تعجب برانگيز امام جمعه شهر گچساران به اوج خود رسيد.ماجرایی که بهانه ای شد برای تسویه حساب سیاسی و حمله به خانواده شهدا و خادم مردم شریف گچساران در مجلس شورای اسلامی.
خبردنا: در پی اتفاقات اخیر شهرستان گچساران فرزند یک شهید گچسارانی نامه ای سرگشاده به نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان نوشته است که متن نامه این فرزند شهید به آیت الله ملک حسینی عینا منتشر می شود:

جناب آقای آیت الله ملک حسینی
نماینده محترم ولی فقیه در استان و نماینده محترم مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری
اینجانب علی هوشیار فرزند شهید فرامرز هوشیار هستم ،یکی از هفت فرزند ایشان که در راه انقلاب و نظام سی و پنج سال درد یتمی کشید و دم برنیاورد ،من همان فردی هستم که امام جمعه گچساران در تاریخ ۱۸ اسفند ۹۶ او را به ضدیت با امام و انقلاب محکوم کرد و غائله ای به پا شد که قطعا در جریان آن قرار دارید .

تصمیم به پاسخگویی به سخنان امام جمعه گچساران را نداشتم لکن از آن روی که امروز را در تقویم روز شهید نام نهاده اند و این روزها خانواده شهدای گچساران از همیشه مظلوم ترند تصمیم گرفتم تا پیرامون اتفاقات این هفته در گچساران و ظلم مشهود در حق خانواده شهدا از حضرت عالی تقاضای دادخواهی نمایم .

رهبر انقلاب در ديدار با جمعي از مسئولان برگزاري انتخابات در تاريخ ٣٠/١٠/١٣٩٤ميفرمايند :
((حمله به سفارت عربستان و انگليس كاري بسيار بد ،زشت و به ضرر نظام و كشور است ))
غم انگیز نيست كه تنها به جرم تكرار همین بيانات رهبري توسط یک فرزند شهید ،جنجالی اينچنين بزرگ به راه افتد .

ماجرايي كه با بر هم زدن سخنراني قانونی اينجانب توسط فردي خودسر آغاز و در ادامه به فحاشي به پدر شهيد و مادر تازه درگذشته ام و پدر و مادر درگذشته شهید احمدرضا تاجگردون و نماينده مظلوم و خدوم گچساران و باشت جناب دكتر تاجگردون انجاميد و در نهايت با جنجال تعجب برانگيز امام جمعه شهر گچساران به اوج خود رسيد.ماجرایی که بهانه ای شد برای تسویه حساب سیاسی و حمله به خانواده شهدا و خادم مردم شریف گچساران در مجلس شورای اسلامی.

البته پر واضح است که نه آن فرد هتاك و نه امام جمعه كه از قضا هر دو خود را سينه چاك انقلاب و ولايت فقيه ميدانند اين زحمت را به خود نميدهند كه حداقل در موضوعي به اين مهمي نظر رسمي رهبري انقلاب و ساير مقامات كشور را مطالعه كنند . كاري كه شايد با چند دقيقه جستجو در فضاي مجازي به آساني امکان پذیر است است .

البته این احتمال هم وجود دارد که این افراد علی رغم اطلاع از نظر رهبری معظم در این مورد آگاهانه و تعمداً اين موضوع را بهانه اي برای حمله به مخالفان خود و تخريب نماينده محبوب گچساران قرار داده اند .

در کمال ناباوری امام جمعه محترم گچساران در خطبه نماز جمعه اين هفته خود چندين اصل اساسي را زير پا گذاشته اند .اول آنكه به طور واضح و مبرهني از عدالت عدول كرده اند ، دوم آنكه انسانی را به ناروا آماج تهمت قرار داده اند ،سوم آنکه نشان دادند به آزادي كه از قضا شعار آن را هم ميدهند كوچكترين اعتقادي ندارند ، چهارم آنكه علي رغم نداشتن جايگاه قانوني نيروهاي امنيتي، نظامي ، بازاریان ، روحانیون و مردم را به واكنش فراخوانده اند و پنجم آنکه اصل مردم سالاری دینی را به چالش کشیده اند.

به راستي ايشان از چه جايگاهي سخن ميگويد؟ آیا ایشان جایگاهی ورای قانون برای خود متصورند؟ آیا قابل پذیرش است که در مساله ای به این مهمی ، نظرات و سخنان امام جمعه گچساران تا این اندازه با نظر رهبری و مصالح نظام و کشور زاویه داشته باشد؟

خطبه ایشان در تاریخ ذکر شده اگر چه تلاشی واضح بود برای ایجاد شکاف در جامعه و تخریب نماینده محترم مردم گچسارن ،اما در محورهای عمده ای با استناد به همین خطبه میتوان صلاحیت جناب حجازی برای تصدی منصب امامت جمعه گچساران را به چالش کشید:

۱- بي عدالتي در قضاوت
فردي به هر دليلي (حق يا ناحق)شكايتي نزد ايشان برده است و ایشان بدون آنكه سخنان طرف مقابل را بشنوند يا تحقيق جامعي در موضوع نقل شده انجام دهند اينجانب را آماج حمله قرار داده است و به اهانت به امام و انقلاب متهم نموده اند ،آن هم نه در محفل خصوصي كه در تريبون رسمي و با صداي بلند. آیا این کار به دور از عدالت نیست ؟

اينجانب اگر كافر هم باشم که نیستم اگر ضد انقلاب هم باشم که نیستم بر ايشان شرعاً و قانونا چنين حقي مترتب نميباشد كه اینگونه يك طرفه به قضاوت بنشيند .آیا شیوه قضاوت امیرالمومنین اینگونه بود ؟

كاش به جاي دم زدن از شیعه علي (ع ) بودن كمي هم از سيره او مي آموختيم .کاش قرآن سر لوحه اعمال و گفتارمان بود.

صد البته كه انكه قاضي اعلم است خود بر همه چيز آگاه است
(همانا خدا به شما امر می‌کند که امانتها را به صاحبانش باز دهید و چون حاکم بین مردم شوید به عدالت داوری کنید. همانا خدا شما را پند نیکو می‌دهد، که خدا شنوا و بیناست_سوره مبارکه نساء آیه ۵۸)

٢- تهمت ناروا
جناب حجازي بنده را متهم كرده اند به ضديت با نظام و امام ،دليلشان هم سخني است كه بنده پيرامون تندروي ها در موضوع سفارت انگلستان و عربستان زده ام البته ایشان موضوع را به سفارت آمریکا ربط داده اند که احتمالا از سر نا آگاهی ایشان است .اما اين موضوع از موضوع بي عدالتي در قضاوت ایشان هم نگران كننده تر است

زيرا فردی  كه بايد نماد تدين ، تدبر،آگاهی و اخلاق در جامعه باشد با تكيه بر برداشت خود كه از سر عدم آگاهي است از تريبون رسمي فردي را متهم به جرمي نكرده ميكند .شايد اگر ايشان از بنده ميپرسيدند موضوع چيست برايشان توضيح ميدادم كه عين بيانات رهبري را تكرار كرده ام و ايشان اينگونه جنجال بيهوده به راه نمي انداختند .البته ظاهرا ایشان به دنبال روشن شدن موضوع نبوده اند زیرا هیچگونه تلاشی برای فهمیدن اصل ماجرا نکرده اند .فرض بر اینکه بنده حقیر را نمی شناختند آیا ایشان نمی توانستند با دکتر تاجگردون و یا با رئیس بنیاد شهید تماس بگیرند و موضوع را جویا شوند؟ یا خدای ناکرده هدف دیگری در سر داشته اند و بهانه ی مناسبی یافته اند که سیل تهمت های ناروا را به سوی طرف مقابل روان کنند و جنجالی بی اساس به پا کنند .آیا این رفتار دینی و اخلاقی است ؟

٣- اعتقاد به آزادي
جناب حجازي در نماز جمعه اين هفته با صداي بلند فرياد زدند دوره آزادي و حريت است اما در کمال تعجب در حين همين سخنراني چند دقيقه اي بارها نشان دادند كه اين حق را براي ديگران قائل نيستند ، در جايي از سخنانشان بر هم زدن سخنراني قانوني فرزند شهيدي كه که جرمش تكرار سخنان رهبري است را حق ستاني و دفاع از آزادي ميدانند و در جاي ديگر نماينده مردم در مجلس را بازخواست ميكنند كه حق اظهار نظر در فلان موضوع را نداريد. در حالي كه نماينده مجلس جزء محدود مقاماتي است كه مصونيت قانوني دارد و اظهار نظر در مورد هر امري حق قانوني ايشان است .آيا هر دو اين موارد نشانه اي واضح از عدم اعتقاد ايشان به آزادي نيست و اين رفتار مغاير قانون و شرع نمي باشد .آیا دفاع بیجا از شخصی که با ایجاد اخلال در یک مراسم قانونی آزادی بیان افراد را به طور غیر قانونی محدود میکند با دفاع ازآزادی منافات ندارد .
شعار دادن پیرامون مفهوم آزادی آسان است لکن در عمل به آن معتقد بودن کار انسان های بزرگ است.

۴- تلاش برای تنش آفريني
ایشان در سخنان خود با تکیه بر ادعا های سراسر اشتباه از سر عدم آگاهی نسبت به واقعیت موضوع و بر انگیختن احساسات مردم در رابطه با شهدا و انقلاب ، نیروهای نظامی و اقشار مختلف را به واکنش فرا میخوانند که این کار قطعا میتواند به ایجاد تنش در جامعه منجر شود ،تنشی که آغازگر آن میتواند قضاوت نادرست امام جمعه گچساران باشد اما همه خوب میدانیم عواقب نگران کننده آن بر کسی روشن نیست .

کاش جناب حجازی که برای جنجال به پا کردن اینگونه از مقام شهدا هزینه میکنند ،گاهی به خانه شهیدی سر میزدند و احوال بازماندگان شهدا را میپرسیدند کاش برای دلخوشی ما فرزندان شهدا در این چند سال حد اقل یک بار از مشکلاتمان میپرسیدند کاش شهدا را فقط برای رسیدن به آمال خود هزینه نمیکردند .

۵- به چالش کشیدن اصل مردم سالاری دینی
همانگونه که حضرت عالی مستحضر هستید مردم گچساران و باشت در دو انتخابات پیاپی و در یک فرایند کاملا قانونی و دموکراتیک جناب آقای دکتر تاجگردون را به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب کردند و در انتخابات سال ۹۴ با رای ۷۵ درصدی به ایشان بالاترین درصد اعتماد به یک نماینده مجلس را در کل کشور به ثبت رساندند اما در این میان عده ای که از رای مردم نا خشنودند به روش های مختلف در تلاشند ایشان را تخریب نمایند ،در این بین جای تاسف است که امام جمعه گچساران در مدت اخیر بلندگوی این جریان شده اند و وظیفه قانونی و شرعی خود را که همواره باید حفظ وحدت باشد را نادیده میگیرند وخادم مردم را در هر فرصتی که میتوانند مورد هجمه قرار میدهند هر عقل سلیمی میداند خدمات نماینده مردم شریف گچساران و باشت در استان و شهرستان قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست و قطعا حمله به ایشان و تلاش برای تخریب ایشان خواسته یا ناخواسته تلاش علیه منافع مردم محروم استان خواهد بود.

همانگونه که ملاحضه میفرمایید متاسفانه از تریبون نماز جمعه خدشه ای جبران ناپذیر به برخی از اصول اساسی دینی و قانونی وارد شده است،لذا خواهشمندم با توجه به جمیع موارد ذکر شده و بررسی دقیق مطالب مطرح شده در جلسه مورد مناقشه و همچنین سخنان اخیر امام جمعه شهر گچساران و هجمه بوجود آمده علیه خانواده شهدا از طرف ایشان ،حضرت عالی به موضوع ورود نمایید و اجازه ندهید افرادی با برداشت غلط و متحجرانه از اصول انقلاب و اسلام و قالب کردن تفکرات خود به جامعه با عنوان نظر رهبری ،آرمانهای انقلاب و همچنین خانواده ها و فرزندان مظلوم شهدا را اینگونه آماج حملات خود قرار دهند .

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ مصادف با روز بزرگداشت شهدا
بنده کمترین پروردگار،علی هوشیار



کانال تلگرامی خبردنا: https://t.me/khabar_dena
نام:
ایمیل:
* نظر: