به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۵۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
خبردنا: مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در توصیه به شهروندان در مورد خریدهای نوروزی، گفت: از خرید کالا از افراد غیرمطمئن ودست فروشهای ناشناس دوره گرد خودداری کرده وتوصیه می شود کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و افراد معتبر و مورد اطمینان خریداری کنید.

احمد کاهه افزود: توصیه می شود در هنگام تردد در معابر و حمل کیف حتی الامکان سعی شود از پیاده رو عبور کرده کیف خود را سمت دیوار نگهداری و حمل کنید.

وی ادامه داد: هیچگاه پول زیاد وسایر اقلام قیمتی را در دست و بدون پوشش لازم حمل نکنید و هرگز وسایل خود رابه افراد ناشناس نسپارید.

کاهه اضافه کرد: از کیف یا سایر وسایل همراه خود فاصله نگیرید و از حمل پول نقد بدون پوشش وحفاظت مناسب بخصوص هنگام خروج از بانک خودداری وحتی الامکان از چک های بانکی استفاده کنید.

مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: هنگام حمل کیف یا سایر اشیاء قیمتی مراقب و مواظب بیشتری کنید. ازحمل وجوه به مقدار زیاد وچک های بانکی و اوراق بهادار بوسیله افراد ناشناس نیز خودداری کنید.

کاهه افزود: از جابجائی و حمل اسناد و مدارک با ارزش و غیر ضروری و از خرید طلاجات واشیاء گران قیمت از افراد ناشناس خودداری شود.

به گفته وی از ارائه موجودی داخل جیب ها مخصوصا وجه نقد به اشخاص رهگذر و ناشناس و آن هایی که پول خرد می خواهند خودداری کرده تا اغفال افراد کف زن واقع نشوید.

کاهه تاکید کرد: به اشخاص بیگانه و ناشناس برای نگهداری وجوه یا اشیاء خود بخصوص در ترمینال ها اعتماد نکنید.

مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: در موقع اداء فریضه دینی و تطهیر در اماکن متبرکه مواظب اموال والبسه خود بوده و آنها را به دست اشخاص غریبه و نامطمئن نسپارید و در مواجهه با افرادی که خود را مامور معرفی کرده یا مامور جلوه می دهند حتی الامکان از صحت و سقم قضیه مطمئن شده و کارت یا مدرک شناسایی معتبر داشته باشند.

کاهه افزود: حتی الامکان برای رفت وآمد به محل کار یا منزل از وسائط نقلیه عمومی استفاده کنید و هنگام معامله ضمن شمارش دقیق وجوه دریافتی نسبت به احراز اصالت آن دقت لازم به عمل آورید.

نام:
ایمیل:
* نظر: