به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
دادستان بهمئی:
وی اظهار داشت: این شورا با برگزاری جلسات ماهیانه جرایم و آسیب اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد.
خبردنا: دادستان بهمئی با رد آمارهای ارائه شده در خصوص میزان خودکشی در این شهرستان تاکید کرد: نرخ خودکشی در بهمئی بالا نیست.

سید سیف الله احمدی پور در گفت و گو با "خبردنا" از بهمئی با بیان اینکه پرونده های نزاع های جمعی و فردی در سال گذشته در این شهرستان بیشترین فراوانی را داشته است، گفت: به دلیل آنکه در شهرستان های کم تر توسعه یافته آستانه تحمل مردم پایین است شاهد فراوانی اینگونه نزاع ها هستیم.

این مسئول قضایی جمعیت کیفری این شهرستان را در مقایسه با سایر شهرستان های استان پایینتر اعلام کرد و افزود: میانگین کیفری ماهانه در شهرستان بهمئی زیر 10 نفر است.

وی مهمترین فعالیت کاری خود از زمان تصدی دادستانی شهرستان را تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و اظهار داشت: در شهرستان بهمئی به دلیل بافت ایلی و عشیره ای و با توجه به نفوذ کلام ریش سپیدان و معتمدان فعالیت های فراوانی در این زمینه صورت گرفته است.

دادستان بهمئی نقش آموزش در پیشگیری از وقوع جرم را بسیار مهم دانست و گفت: در این زمینه نیز برنامه های فراوانی برای آموزش و آشنایی افراد با جرایم و حقوق فردی برگزار شده است.

احمدی پور به کاهش پرونده های کیفری در این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: این کاهش نشان از تاثیرگذاری آموزش ها در پیشگیری از وقوع جرم ها بوده است.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه جمعیت شهرستان افزایش پیدا کرده و پیچیدگی جرایم بیشتر شده است ، اما با توجه به اینکه در حوزه پیشگیری موفق بوده ایم میزان پروندهای کیفری در شهرستان رشد محسوسی نداشته است.

این مسئول با بیان اینکه در این شهرستان جرایم پیچیده ای به وقوع نپیوسته است، گفت: طی شش سال اخیر دو فقره قتل عمد در این شهرستان رخ داده است که یکی از این قتل ها به صورت نیابتی به این شهرستان تحمیل شد.

دادستان بهمئی میزان جرایم خشن در این شهرستان را بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: آنچه در رسانه ها پیرامون آمار خودکشی در این شهرستان ارایه می شود را قویا تکذیب می کنم.

احمدی پور با تاکید بر اینکه نرخ خودکشی در شهرستان بهمئی بالا نیست گفت: نهایت تلاش مسئولین بر این است که آسیب های اجتماعی را اگر نتوانند کنترل کنند آن را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهمئی شورای پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد، اظهار داشت: این شورا با برگزاری جلسات ماهیانه جرایم و آسیب اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد.

این مسئول غالب مشکلات حوزه ی اجتماعی را عدم آشنایی افراد با حقوق عمومی خود عنوان کرد و افزود: هزینه های زیادی صرف عدم آگاهی مردم از قوانین می شود.

گفت و گو:سیروس کریمی

کانال تلگرامی خبردنا: https://t.me/khabar_dena

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
اگر اشتغالزایی صورت بگیره شخص مشغول زندگی و کار میشه و اصلا مجال پیدا نمی کند که سراغ این پدیده شوم برود، چون دلیلی ندارد.
دموری نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
بردار کریمی عزیر واقعا ممنونم از بابت این مصاحبه چراکه در استان و شهرستان های همجوار فکر می کردند که هر هفته خودکشی در بهمئی هست اما این مصاحبه ذهنیت مردم را به شهرمان تغیر می دهد
امیداورم که هیچکدام از همشهریمان دست به این اقدام ناسپند نزنند. و اگر مشکلی هست سعی کنید با صبر و تفکر وتعقل آن را حل کنید.
از همه مسولان خواهانم که قشر جوان درک کنند و بفکر دغدغه های انان باشند.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
خبر خوشحال کننده ای ست امیداورم همیشه شاهد چنین اخباری از دیارمان باشیم
یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
دمت گرم واقعا حال هوای شهر با این خبر عوض کردی، مردم به این باور رسیدن که بجای تسلیم شدن در برابر این آسیب اجتماعی راهکار ان را پیدا و عوامل این پدیده برخورد کنند
منتقد باهوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
فردا فرماندار، یه عده دیگه خواهشا نگن این پایین اومدن مال کارها و تلاش های ماست، دادستان محترم اگه باهاش همکاری کنید بهترین کارها در زمینه پیشگیری را انجام میدن با همکاری شبکه بهداشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
علت اصلی بیکاری است خانواده 5نفری که پول برای نان ومدرسه ودانشگاه یا حتی پول آب و برق گاز نداره همش وابسته به یارانه 45هزار تومانی است اما بچه سرمایه دارا وکدخداها و خان ها همه از وضعیت عالی ومالی برخوردارند تبعیضاتی ک وجود دارد وقتی جوان خانواده ای که این بی عدالتی ها را ببیند قطعا آین آسیب ها وجود دارد
نام:
ایمیل:
* نظر: