به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
وی افزود: نه قوممان را بدون ایران می‌خواهیم و نه ایران بدون این اقوام ریشه‌دار معنا دارد.
خبردنا: عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی توهین یکی از نمایندگان به قوم لر را محکوم کرد.

به گزارش"خبردنا" محمد علی وکیلی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه می‌دانیم که یکی از عناصر مقوم این سرزمین، پلورالِ قومی آن است ، گفت: ایرانِ فرهنگی توانسته دامنه و هاضمه خود را انچنان وسیع و وثیق کند که به راحتی اقوامِ مختلف خود را ذیلِ مفهوم ایران تعریف کنند.

وی با بیان اینکه قوام ایران قائم به اقوامِ آن است، افزود: توهین به هرکدام، در واقع توهین به کل ایران و ایرانیت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه توهین به اقوام، گذشته از غیرانسانی بودن، یک اقدامِ ضدملی است، تصریح کرد: به قول بزرگی، هر چند من لرم، اما جانم را فدای ایران می‌کنم.

وی اظهار داشت: به همین سبب توهین به هموطنان ترک، قلب ما را به درد می‌آورد؛ توهین به هموطنان کرد، ما را رنجور می‌کند؛ توهین به بلوچ را توهین به خود می‌دانیم؛ توهین به طبری و گیلکی ‌ها را برنمی‌تابیم.

نماینده کهگیلویه و بویراحمدی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از رهگذری ادبیات توهین‌آمیز نسبت به قوم لر را محکوم می‌کنیم که آن را توهین به ملیت خود می‌دانیم.

وکیلی با بیان اینکه ما زمانی لریم که ایران وجود داشته باشد ، افزود: نه قوممان را بدون ایران می‌خواهیم و نه ایران بدون این اقوام ریشه‌دار معنا دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همکار محترمی که ادبیات ناشایستی در مردم قوم لر به‌کار برده است می‌خواهم که از قوم لر و همه ایران معذرت‌خواهی کند.، تاکید کرد: توهین به هرکدام از اقوام توهین به کل ایران است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
درود بر این افتخار قوم لر
حقیقتا مودبانه ترین منطقی ترین و قاطع ترین دفاعی بود که تاکنون از قوم بزرگمان شده بود
تفاوت یک نماینده تحصیلکرده و رسانه ای با بقیه همچین جاهایی مشخص میشه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
برادر اين حرفا ديگه فايده اي نداره.
شما ديگه در بين قوم لر جايگاهي نداري. لر بودن به حرف نيست، به غيرته كه در همه وجود نداره.
شما هم بهتره همچنان به فكر منافع خودت باشي
یاسوج
|
-
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
جناب وکیل الدوله ما لرها شما را به خطر نبود غیرت و تعصب جز خود نمیدانم . تشکیلات امید برای شما بهتر از جان باختگان هموطنانمان بود که هنوز زیر چندین متر برف آرمیده اند. دل خانواده هاب بازماندگان و سایر لرها رنج دادی و هیچ مرحمی برای شفای این زخم پیدا نخواهد شد. مطالب آقای حاج حجتی در مورد شما عالی بود و برای همه تا همیشه شناسایی شدی. دنیایت را با آخرتت معامله نمودی.
نام:
ایمیل:
* نظر: