به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
وی گفت: اگر خیلی اصرار به حضور در این ورزشگاه دارید از وزیر ورزش و جوانان بخواهید تا با نماینده ولی‌فقیه در اوقاف و امور خیریه نشستی داشته باشند و با یکدیگر مشکل را برطرف کنند.
خبردنا : استادیوم ورزشی تختی شهر یاسوج که قدیمی ترین ورزشگاه این شهر است مورد مناقشه میان مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است .

به گزارش " خبردنا " ،  در جلسه ای که با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع پرداخته  شده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در امور وقفی باید بر اساس نظر وقف کننده عمل کرد گفت :  همسر واقف این مجموعه  گفته که  این اراضی برای کارهای عام المنفعه یکی برای دانش‌آموزان مستضعف و زنان بی‌سرپرست و برای کمک به امام‌زاده عبدالله در جاده آبشار یاسوج وقف شده است.

جنتی  به بهایی که امسال مجموعه ورزش و جوانان برای این مجموعه به عنوان حق وقف باید بپردازد اشاره کرد و گفت: طبف برآوردی که شده امسال باید ورزش و جوانان به ازای حضور در این مجموعه مبلغ 360 میلیون تومان به اوقاف بپردازد.

معاون ورزش و جوانان استان در این نشست گفت : بابت حضور هیئت‌های ورزشی و اجاره‌ای که از زمین گرفته می‌شود همه مبالغ به 10 میلیون تومان هم نمی‌رسد و اوقاف باید وضعیت ورزش و جوانان را هم در نظر بگیرد.

حکمتی افزود : در همین تابستان اخیر 12 هزار دانش‌آموز و نوجوان اوقات فراغت خود را در این ورزشگاه گذراندند و چه کاری بهتر و ارزشمندتر از این است که فرزندان همین آب و خاک از این مجموعه استفاده کنند.

مدیرکل واقاف و امور خیریه استان در پاسخ به این اظهارات مسؤولان ورزش و جوانان گفت: موقوفات چیزی نیست که بخواهیم به صورت احساسی با آن برخورد کنیم و به هیچ وجه نمی‌توان دخل و تصرفی در موقوفه کرد.

وی گفت: اگر خیلی اصرار به حضور در این ورزشگاه دارید از وزیر ورزش و جوانان بخواهید تا با نماینده ولی‌فقیه در اوقاف و امور خیریه نشستی داشته باشند و با یکدیگر مشکل را برطرف کنند.

جنتی افزود: از دست من کاری برنمی‌آید و بسیاری از مدیران در کشور بوده‌اند که به دلیل سهل‌انگاری در استفاده و واگذاری موقوفات پشت میله‌های زندان قرار دارند و نمی‌توان به سادگی و با حرف در مورد موقوفات اظهار نظر کرد.

فیلی معاون استاندار هم در این نشست با بیان این که باید فکری اساسی به حال مجموعه کرد افزود: ورزش و جوانان ساخت و ساز جدیدی در این مجموعه نداشته باشد چرا که این مجموعه وقفی است و هر لحظه امکان دارد که تصمیمی جدید برای آن اتخاذ شود.

موضوع وقفی بودن ورزشگاه تختی یاسوج سالهاست که مطرح شده و تاکنون تصمیم قاطعی برای آن گرفته نشده  است .
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
متاسفانه اوقاف هم دنبال درامدزایی است حاج اقا جنتی بفرمایند ایا تبدیل زمین وقفی به مغازه و اخذ اجاره هم از نیات واقف بوده مگر کار عام المنفعه ای بهتر از حضور جوانان جهت امر ورزش هم سراغ دارید تنها سرگرمی جوانان این شهر ورزش است که مورد لطف اوقاف هم قرار گرفته
نام:
ایمیل:
* نظر: