به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۸۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرا:
احمدی ابراز کرد: در 6 ماهه دوم سال 96 حجم تسهیلات پرداخت شده از محل رونق تولید و... حدود 80 میلیارد تومان بود که این میزان به حدود 240 میلیارد تومان رسید و رتبه استان را 12 پله ارتقاء داد.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ زنی بزرگترین پتروشیمی بخش خصوصی کشور در سفر قریب الوقوع معاون اول رئیس جمهور و وزرای صنعتی و اقتصادی به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش"خبردنا" ، مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلار در منطقه سقاوه شهرستان بویراحمد حالا یک گام به عملیاتی شدن نزدیک تر شده است و پس از اخذ مجوزهای زمین، خوراک و فاینانس؛ سرمایه گذار بخش خصوصی پروژه، با اتمام عملیات فنس کشی، این مجتمع عظیم سرمایه گذاری را آماده کلنگ زنی کرده است.

این مجتمع، بزرگترین پتروشیمی بخش خصوصی کشور است که قرار است با ایجاد 1300 شغل مستقیم و پنج هزار شغل غیر مستقیم تحولی عظیم در اشتغال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و به تنهایی صادرات ارزآور کشور را متحول کرده و با آخرین تکنولوژی به روز دنیا در زمینه پتروشیمی های سازگار با محیط زیست، تولید صادرات محور را در کشور افزایش دهد.

مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد که سرمایه گذاری آن به اندازه تمام سرمایه گذاری های انجام شده در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد است و براساس مزیت های نسبی از جمله تکنولوژی، نزدیک بودن به خطوط لوله گاز سراسری به عنوان خوراک، صادرات محور بودن، وابسته نبودن به زنجیره پتروشیمی ها و حجم سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری کلان خارجی با دو پتروشیمی دیگر استان کاملا متفاوت است، در عرصه اجرا هم سرمایه گذار بخش خصوصی آن توانست مراحل اخذ تمام مجوزهای صنعتی، خوراک، زمین، زیست محیطی و... را در کمتر از یکسال ماه طی کند و عملیات فنس کشی آن را به اتمام برساند.

حالا علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سفر معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرای اقتصادی و صنعتی به کهگیلویه و بویراحمد برای کلنگ زنی بزرگترین پتروشیمی بخش خصوصی کشور خبر می دهد.

پتروشمی ای که براساس گفته عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اراده تمام مسئولان نظام بر اجرای آن است و از طرفی شروع عملیات آن با عزمی که در سرمایه گذار این پروژه مشاهده می شود، دقیقا مطابق با شعار سال 1397 است.

مجتمع بین المللی پتروشمی دنابویراحمد در حالی برای کلنگ زنی توسط مقامات ارشد دولت آماده شده است که پیش از این تمام نهادهای مسئول در حوزه های ملی و استانی در زمینه آب، محیط زیست، نفت و گاز و دیگر موارد مربوط به پتروشیمی اظهار نظر کرده و آن را تایید نموده اند به طوریکه این پتروشیمی پس از احداث یکی از استانداردترین پتروشیمی های کشور با مسائل آب و محیط زیست است.

سرمایه گذاری رویایی خارجی این پروژه نیز از دیگر مزیت هایی است که دولتمردان، اراده ای ویژه بر کلنگ زنی و احداث آن دارند و حجم عظیم سرمایه گذاری قریب به 2 میلیارد دلار توسط بخش خصوصی است که کابینه دولت را برای کلنگ زنی به کهگیلویه و بویراحمد می کشاند.



کانال تلگرامی خبردنا: https://t.me/khabar_dena

نام:
ایمیل:
* نظر: