به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۸۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
خبردنا: مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری به ارجاع پرونده ATR به دستگاه قضایی واکنش نشان داد و گفت: ما هنوز گزارش نهایی را نداده‌ایم و خبر ندارم مجلس چرا این‌کار را می‌کند.

به گزارش"خبردنا"، حسن رضایی‌فر اظهار داشت: بر‌اساس آیین‌نامه بررسی سوانح و حوادث مصوب هیئت دولت سازمان هواپیمایی کشوری مرجع تخصص بررسی سوانح هوایی در کشور بوده و براساس این آیین‌نامه و قوانین بین‌المللی هدف از بررسی سانحه  مقصر شناختن افراد یا شرکت‌ها نبوده و تنها هدف بررسی سانحه پیشگیری از سوانح و حوادث مشابه است.

وی عنوان کرد: سایر نهادها و مراجع نظارتی کشور می‌توانند از گزارش نهایی سانحه که توسط سازمان منتشر می‌شود استفاده کرده و بر اساس شرح وظائف خود اقدام کنند.

رضایی‌فر ابراز کرد: هم‌اکنون تیم بررسی سانحه هواپیمای ATR تنها گزارش مقدماتی خود را صادر کرده و به نتیجه‌گیری نهایی نرسیده و مسئولیتی در قبال ارجاع پرونده به قوه قضائیه ندارد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سئوال که ارجاع پرونده سقوط هواپیمای "تهران ـ یاسوج" به دستگاه قضایی صحت ‌دارد؟، افزود: من از پرونده مجلس خبر ندارم و از سمت ما نبوده است.

رضایی‌فر همچنین در پاسخ به این سئوال آیا امکان دارد مجلس بدون نظر کارشناسان و بررسی سازمان هواپیمایی به صورت جداگانه نیز بررسی کند؟، بیان کرد: مجلس اطلاعات سازمان هواپیمایی را دارد و از جاهای دیگر تحقیق می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: