به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۸۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:
حسینی تصریح کرد: قصد ما از این اقدام صرفا مدیریت منابع بوده و قصد عدم ارائه خدمات به مردم نیست.
خبردنا: مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از کاهش منابع مالی این سازمان در سال 97 خبر داد.

سید یدالله حسینی در گفت و گوی اختصاصی با "خبردنا"،  با بیان اینکه 70 درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند گفت: تمامی این افراد در سال 96 بصورت رایگان توسط این سازمان بیمه شده اند.

وی با اشاره به اعتبار 16 هزار میلیاردی بیمه سلامت کشور در سال گذشته افزود: از این اعتبار سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 121 میلیارد تومان بود.

این مسئول با تاکید براینکه در سال گذشته سعی کردیم تمامی مطالبات موسسات و مراکز درمانی را تسویه کنیم، اظهار داشت: با وجود تمام تلاش هاس صورت گرفته نتوانستیم با این موسسات و مراکز تسویه حساب نماییم.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مطالبات بخش های پاراکلینیکی ، داروخانه ها و پزشکان استان تا پایان آبان ماه پرداخت شده است ، ادامه داد: در بخش مطالبات بیمارستانی تنها توانستیم تا پایان شهریور سال 96 را پرداخت نماییم.

حسینی با اشاره به اختصاص 8 هزار میلیارد اوراق به بیمه سلامت در پایان سال 96 ، اذعان داشت: بسیاری از مطالبات موسسات و مراکز درمانی و داروخانه ای کشور و به تبع آن کهگیلویه و بویراحمد باقی مانده و پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه در بخش پرداخت های دولتی تاخیری حدودا شش ماه داریم گفت: در پرداخت مطالبات به بخش های خصوص کمی بهتر عمل کرده ایم و مطالبات بیشتری به بخش خصوصی پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان افزود: 48 هزار نفر از جمعیت استان که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده و توسط هیچ نهاد و ارگانی به بیمه گذاران معرفی نشده بودند توسط بیمه سلامت بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به مصوبه جدید دولت گفت: طبق این مصوبه در سال 97 بیمه شدگان بیمه سلامت که قصد دارند از مراکز دولتی استفاده کنند همچنان بصورت رایگان می توانند از این مراکز خدمات دریافت کنند ، اما افرادی که قصد دارند از مراکز خصوصی تحت قرارداد این بیمه استفاده نمایند باید نصف مبلغ سرانه را پرداخت نمایند.

وی هزینه بیمه هر فرد در سال را 580 هزار تومان اعلام کرد و افزود: منابع مالی بیمه سلامت استان از 16 هزار میلیارد تومان در سال 96 به ده هزار و 500 میلیارد تومان در سال 97 کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به کاهش 17 تا 20 درصدی منابع مالی این سازمان در سال جدید تصریح کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 به حدود یکصد میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که بیش از منابع موجود قادر به هزینه نیستیم گفت: در سال جدید قصد داریم برای مدیریت منابع خود با مسئولان علوم پزشکی استان و پزشکان طرف قرارداد خود جلسات متعددی برگزار نموده ایم.

وی با بیان اینکه در سال جدید برای خدمات خود سقف تعیین کرده ایم تصریح کرد: قصد ما از این اقدام صرفا مدیریت منابع بوده و قصد عدم ارائه خدمات به مردم نیست.

مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه مردم و بیمه شدگان از مراجعات غیرضرور به پزشکان خودداری کنند، اظهار داشت: در سال جدید به هیچ وجه خدمات بیمه ای خود را کاهش نداده ایم ، فقط با مدیریت منابع بهترین خدمات را به بیمه شدگان ارائه می کنیم.

حسینی به تشکیل پایگاه جمعیتی بیمه شدگان در سال 97 اشاره کرد و افزود: بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد 520 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه تعدا بیمه شدگان این استان 200 هزار نفر از جمعیت اصلی استان بیشتر است گفت: برخی از افراد با استفاده از دو دفترچه همزمان از خدمات دو بیمه گذار استفاده می کنند.

این مسئول استفاده همزمان از دو دفترچه بیمه را خلاف مقررات اعلام کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت برای ابطال یکی از دفترچه های موجود اقداماتی را در دست اجرا ارد.

حسینی با تاکید بر اینکه شخصی که از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کند نمی تواند همزمان از خدمات بیمه سلامت استفاده کند گفت: امیدواریم تا پایان شهریور امسال برنامه رفع هم پوشانی را در استان اجرایی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت در پایان تصریح کرد: در این استان روزانه 7 تا هشت نفر بطور همزمان در مراکز درمانی از دو دفترچه استفاده می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: