به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۸۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
خبردنا: افسانه جهرمیان در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: اصولا در این دوره و زمانه سخت‌ترین کار بعد از کار در معدن و شهردار تهران بودن، زوج موفق بودن است. شما نمی‌دانید بنده خدا این زوج‌های زبان بسته‌ موفق چه زجری را متحمل می‌شوند تا جلوی جمع خوشبخت جلوه کنند و تبدیل به الگو شوند. از آنجایی که همه درصدد خوشبخت شدن هستند، در ادامه به بررسی رفتارهای قشنگ و سرنوشت‌ساز زوج‌های موفق می‌پردازیم:

۱- یکی از شاه‌کلیدهای خوشبختی داشتن حرف‌های تازه در زندگیست؛ پس قطعا زوج‌های موفق نباید زیاد باهم حرف بزنند که همیشه حرف تازه داشته باشند و وقتی خانم بعد از ۱۸ ساعت از همسرش می‌پرسد: «عزیزم فردا شام چی بخوریم؟» مرد از خوشحالی تقریبا دچار حمله قلبی شود که همسرش از توانایی تکلم برخوردار است و سریع جواب بدهد: «هیچی عزیزم، همینکه تو هنوز میتونی صحبت کنی واسه من بهترین غذاس».

۲- زوج‌های موفق سرشان توی کار خودشان است و مدام به هم گیر نمی‌دهند، چه بشود که از هم سوالی بپرسند یا در کار هم دخالت کنند؛ فوقش دم سال تحویل خانم به آقا بگوید: «هانی نمیخوای یه دوشی بگیری فک و فامیل اومدن بغلت کنن اذیت نشن؟»

۳- خطوط قرمز از مسائل مهم بعدی است، زوج‌های موفق به خطوط قرمز هم حمله‌ور نمی‌شوند. مثلا عمرا خانم به کنترل تلویزیون دست بزند، یا مرد به همسرش بگوید: «عزیزم تو این همه لباس داری، باز میگی حالا چی بپوشم؟»

۴- زوج‌های موفق فقط خصلت‌های خوب یکدیگر را می‌بینند و روی خیلییییی چیزها تقریبا چشمشان را می‌بندند. مثلا خانم به جای اینکه بگوید: از صبح تا شب مثل کوالا چسبیده به مبل و فوتبال میبینه، به این هم میگن شوهر؟!

با خوشرویی میگوید: خدارو شکر شوهرم سالمه و با اینکه اینهمه ساعت روی مبل نشسته، زخم بستر نگرفته.

۵- حسودی بلای خانمان‌سوز بعدی است که زوج‌های موفق اصلا اهلش نیستند. مثلا خانم با دوتا لیوان چای وارد اتاق نمی‌شود و نمی‌گوید: «خبه خبه پدر و دختر خوب باهم خلوت کردیناااا».

۶- احترام از دیگر آپشن‌های این زوج‌هاست؛ به این صورت که زوجین همدیگر را در جمع و یا حتی در خلوت با اسم‌ اشیا و حیوانات و تشبیه‌های غیرشاعرانه خطاب نمی‌کنند و اینقدر یکدیگر را کلا صدا نمی‌کنند و مودب هستند که اسم یکدیگر را فراموش کرده و به ناچار فقط از واژگانی همچون: عزیزم، عشقم، هانی، نفسم و... استفاده می‌کنند.

۷- شادی و نشاط و امید از آخرین مواردیست که موفقیت را در زندگی تضمین می‌کند. زوج‌های موفق همیشه در محیط شاد و پر امید زندگی می‌کنند. یک چیزی توی مایه‌های تبلیغات صدا و سیما؛ که زن خانه با یک جوراب غرق در شادی می‌شود و مرد با باز کردن یه پاکت چیپس مدت‌ها کیفش کوک است. البته اگر زوجین مجهز به حرکات فان و استندآپ کمدی هم بودند که چه بهتر. وگرنه آقا مجبور است همسرش را با وعده سفر اروپا خوشحال کند، ولو اینکه بپیچاند و سفر هم نروند. یا خانم به همسرش بگوید: «عشقم امشب غذای مورد علاقه‌ات رو پختم که دوس داری» بعد مرد با شادی کودکانه‌ای درحالیکه برق سه فاز چشمانش بانو را گرفته بگوید: «وااای عزیزم یعنی قورمه‌سبزی پختی واسم؟»

و زن لبخندی بزند و بگوید: «ای وای دارلینگ، غذای مورد علاقه تو قورمه‌سبزی بود؟ پاک یادم رفته بود. یه لحظه با مامانت که غذای مورد علاقش کوکوسبزی بود قاطی کردم».

خب قطعا با اینکه مبحث شادی در این قسمت به فنا رفته ولی مرد به احترام غذای مورد علاقه مادرش سکوت می‌کند و با رضایت ته بشقاب هم درمی‌آورد. به‌هرحال زندگی موفق نکات ظریف خاص خودش را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: