به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۹۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:
داودی‌مهر بیان کرد: ساختگاه این سد در مختصات 51-44-53 طول شرقی و 30-12-14 عرض شمالی قرار دارد.
خبردنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغ از مرحله اجرا تا آبگیری زیر آب سد تنگ سرخ می‌رود، گفت: پول خرید این میزان اراضی و باغ رادر یک مرحله نداریم.

به گزارش"خبردنا"، علی داودی‌مهر اظهار داشت: با اجرای سد تنگ سرخ 600 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات این استان و همچنین 3 روستای منطقه تنگ سرخ زیر آب می‌رود که قبل از اتمام پروژه باید بحث تملک انجام شود.

وی با بیان اینکه پول تملک 600 هکتار زمین و باغ اهالی تنگ سرخ را در یک مرحله را نداریم، عنوان کرد: این مهم اولویت بندی شده و با یک برنامه ریزی منسجم کار تملک آغاز شده و امیدواریم بزودی مطالبات اهالی با مشخص شدن بحث مالکیت در فاز اول پرداخت شود.

داودی مهر با تاکید بر اینکه تمام مسئولان و متولیان امر پای کار هستند، ابراز کرد: اهالی منطقه تنگ سرخ دغدغه پرداخت مطالبات خود را دارند که امیدواریم با انجام روال اداری و قانونی بزودی این مشکل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: تامین آب شرب یاسوج و روستاهای مسیر به میزان 25.5 میلیون متر مکعب در سال، تامین آب صنعتی یاسوج به میزان 17 میلیون متر مکعب، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان 42.4 میلیون متر مکعب در سال، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان 33 میلیون متر مکعب، فراهم‌کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلویگری از خسارت آن به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه از جمله اهداف کلی احداث سد تنگ سرخ است.

داودی‌مهر بیان کرد: ساختگاه این سد در مختصات 51-44-53 طول شرقی و 30-12-14 عرض شمالی قرار دارد و دسترسی به موقعیت سد از طریق راه قدیمی شیراز- یاسوج و در فاصله 35 کیلومتری یاسوج از طریق یک رشته جاده آسفالته فرعی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: نوع سد تنگ سرخ، خاکی با هسته رسی - ارتفاع از پی 66.5 متر – عرض تاج، 10 متر – طول تاج 917 متر – حجم مخزن در رقوم نرمال بهره‌برداری 125 میلیون مترمکعب – حجم تنظیم سالیانه 200 میلیون مترمکعب است.
نام:
ایمیل:
* نظر: