به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۱۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
خبردنا - کامیار رضایی: زلزله پنج ریشتری یاسوج و سی سخت  نشان داد که کهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساخت های اساسی مشکلات جدی دارد. مشکلاتی که با کمترین حوادث مترقبه و غیرآن بسرعت بروز و زیرساخت ها را فلج می کنند.

در سالهای توسعه و پیشرفت کشور مردمان استان ما چنان گرفتار سیاسی کاری و سیاسی بازی بوده اند که کمتر به اساسی ترین نیازهای زندگی متمدن توجه کرده اند. برای ما تغییر آبدارچی فلان اداره آنقدر مهم بوده است که یادمان رفته ببینیم در حوزه آب، برق و گاز، جاده و غیره مشکلات اساسی داریم.

مدیران و فرمانداران و بخشداران وابسته به نمایندگان هم تمام هم و غمشان در طول دوران مدیریت تبدیل ادارات متبوعشان به ستادهای انتخاباتی نمایندگان بوده و غافل شده اند که هر روزی را که آنها هدر می دهند عقب ماندگی این استان طولانی تر و تاریخی تر می شود و در مقابل، سایر استان ها رشد فزاینده ای خواهند داشت.

عقب ماندگی در کهگیلویه و بویراحمد به حدی جدی است که مردمان مرکز استانش نه تنها در تابستان آب برای آشامیدن ندارند که زلزله پنج ریشتری هم زیرساخت های آب از جمله مخازن و چاه ها را دچار اختلال می کند و ما هم خوشحالیم که مدیر آب و فاضلاب در این سالها وابسته به فلان نماینده بود و به آن یکی نبود در حالی که این تفکر جز به خودمان به کسی دیگر آسیب نمی رساند. در روزگاری که کل کشور برای آب شهرهایشان سد ساختند و شبکه اجرا کردند، ما تنها دلخوش بودیم که ببینیم در جدال نمایندگان کدامیک بر دیگری پیروز می شود.

در حوزه بیمارستانی هم همینطور، بیمارستان های امام سجاد و شهید بهشتی به گفته خود رئیس دانشگاه علوم پزشکی آسیب جدی دید و با هزاران تاسف که بیمارستان افتتاح نشده شهید جلیل هم در زلزله آسیب دید هرچند که بعدا ماست مالی کردند و در این بین ما وقتمان را هدر دادیم و به جای مطالبه بیمارستان های دیگر هر روز برای اسم بیمارستان تجمع کردیم و گرفتار حاشیه شده و از متن غافل شدیم.

زلزله بیش از آنکه هشداری برای مردم باشد، درس هایی برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشت. قطعا احمدی متوجه شده است که برای توسعه این استان باید از صفر شروع کند او در حالی که استانداران دیگر استان ها مشغول جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستند، باید به فکر آب شرب، برق پایدار، خیابان و جاده هم باشد و مدیریت احمدی بر استان کهگیلویه و بویراحمد با این اوصاف قطعا سخت تر از مدیریت استان بزرگی چون تهران است چرا که اینجا هیچ ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پاشنه کفش هایش را برای توسعه این استان ورکشیده است و قطعا در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حتما آثار توسعه ای نگاه اقتصاددان برجسته ای چون احمدی را خواهیم دید اما ما باید خودمان را اصلاح کنیم باید دلمان برای خودمان بسوزد و دست از سیاسی بازی برداریم اگر توسعه می خواهیم.

اگر توسعه می خواهیم مایِ مردم و رسانه باید رها کنیم بحث های پوچ قوم و قبیله، نماینده پرستی و معارضت با هر طرح و پروژه ای را؛ وگرنه در هر حادثه طبیعی و غیر طبیعی این جان ماست که از دست می رود. ما تاکنون خودمان بزرگترین دشمن توسعه در استان بوده ایم بیاییم بعد از این اینگونه نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: