به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۰۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
فیلی این روزها شهر به شهر می گردد و از پروژه ها بازدید می کند و در آینده ای نه چندان دور توسعه راهسازی در استان را شاهد خواهیم بود.
خبردنا - کوروش رستم زاده : تودیع و معارفه مدیران همیشه کلاس درس بزرگی برای مدیران اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد است، کلاس درسی که نشان می دهد یک مدیر آیا ظرفیت مدیریت را داشته است یا نه، مدیرکلی که زمین و زمان را برای عزلش متهم می کند یعنی کمی اضافه هم مدیریت کرده است.

در تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، اسدالله هاشمی برای اینکه نشان دهد با نماینده بویراحمد و دنا اختلافات جدی دارد، شروع به تعریف و تمجید از فعالیت های محیط زیستی رقیب نماینده می کند که اتفاقا هیچ سابقه محیط زیستی هم ندارد و در عوض چندین جوان که سمن های محیط زیستی با هزینه شخصی به راه انداخته اند، ناامید می شوند. آقای هاشمی به جای اینکه از عملکردش بگوید، سعی می کند که جو تودیع و معارفه را به حاشیه براند و نشان دهد که در عرصه مدیریت با سیاست مدیریتی بیگانه بوده است.

اگر یک بررسی بر روی تودیع و معارفه های اخیر در استان داشته باشیم تا بدانیم که سیستم نماینده سالاری چه مدیرانی را به ما تحمیل کرده که نمونه آن در بالا گذشت و همین مقدمه کافی است تا با قیاس مدیرانی که استاندار آورده است با مدیران فعلی، متوجه شویم که یک مدیر تراز بالا باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

احمد عریان: پرفسور احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج که با نظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد و از مدیران منسوب به وی است. عریان موی سپید به قول خودش مویش را در مدیریت نهادهای آکادمیک سفید کرده است در همین مدت کوتاه حضورش در استان به حواشی پیرامونی دانشگاه یاسوج پایان داد و در واقع ناجی بزرگترین نهاد علمی استان بود.

پرفسور عریان به آرامی و بدون غوغاسالاری معمول مشغول ساماندهی نیروهای به اصطلاح فله ای و طایفه ای است که در دانشگاه به کار گرفته شده و جنب و جوش و تحرک خاصی هم به دانشگاه یاسوج داده است پیش بینی می شود که در آینده ای کوتاه این استاد باتجربه تحولی عظیم در حوزه دانشگاهی در استان ایجاد کند.

عزیز فیلی: از میان معاونت های استانداری، احمدی ترجیح داد که معاونت عمرانی را به یک شخص باتجربه و کارکشته بسپارد بر این اساس عزیز فیلی با کوله باری از تجربه از وزارت تا معاونت عمرانی استان های بزرگتر پای به کهگیلویه و بویراحمد نهاد.

تا پیش از آمدن فیلی، معاونت عمرانی یک معاون پشت میز نشین و اصطلاحا دکوری بود و حوزه های عمرانی جز با نظر استاندار پیش نمی رفت که اغلب استاندار هم سالی یکی دو بازدید نمایشی از پروژه های عمرانی داشت و مشتی حرف های تکراری اما پس از فیلی این معاونت قدرت و ارج یافت. فیلی شخصا از پروژه های عمرانی و حتی اقتصادی بازدید می کند و براساس تجربه و سابقه کاری زمینه فعال شدن بسیاری از آنها را فراهم کرده است.

فیلی این روزها شهر به شهر می گردد و از پروژه ها بازدید می کند و در آینده ای نه چندان دور توسعه راهسازی در استان را شاهد خواهیم بود که حتی می توان از آن به عنوان انقلاب عرصه راه در استان یاد کرد.

مدیران بانکی: استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از اولین روزهای کاریش درد عدم رونق تولید در استان را تشخیص داد و نسخه ای جامع برای آن پیچید که اولین داروی این نسخه تغییر نظر بانک ها نسبت به صنعت و واحدهای تولیدی بود.

تعدادی از مدیران بانکی استان تغییر کردند و امروز شاهدیم که کمترین مشکل بین بانک ها و واحدهای تولیدی وجود دارد و به نوعی عزمی جدی در بین بانکها برای پرداخت تسهیلات و یا تقسیط مجدد تسهیلات واحدهای تولیدی در استان وجود دارد.

مدیران منتسب به استاندار نشان داده اند که در فرصت اندک و با اعتبارات محدود هم می توان کارهای بزرگ کرد- نمونه اش زیلایی- اما مشکل اصلی در استان مدیران منتسب به نمایندگان مجلس هستند که رخوت و سستی در آنها و توجیه عدم وجود اعتبارات کافی این استان را به تعطیلی کشانده بود به نظر می رسد استاندار با آوردن گزینه های کاربلد یک تحرک خوبی به استان داده است پس باید یکبار برای همیشه دور مدیرانی که ظرفیت مدیریت ندارند را خط بکشیم تا توسعه یافته شویم.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
ریئس دانشگاه علوم پزشکی چی شد ؟علوم پزشکی استان حال و روز خوبی ندارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
نمی دانم چه خبره همیشه میگن بگذار استاندار کار خودش را بکند ایشون که مرتب خودش نیرو عوض می کند ولی کیفیتی نمی بینیم.مگر کی کار ایشون را انجام می دهد خودش یا تاجگردون
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
وقتی قحط الرجال باشه وسفارش میان نیروی قراردادی که هنوز یکسال ازتغییر وضعیتش به پیمانی نگذشته وازلحاظ تجربه صفرکیلومتر وازلحاظ اخلاق زیزصفر رابزارن مدیر نتیجه میشه این.اصلا ایشان درطول دوران خدمت همیشه نه تنها درحاشیه بلکه منبع تولید حاشیه بودند .
معتمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
مفت ومجانی دوسال مدیرکل شدند .فرداپس فردا هم چندتا ازنزدیکان برمی دارن وپاشنه در مسئولین ونمایندگان رادرمیارن وتازه مدعی هستند که دررزومه خود مدیرکلی دارند ومثل ان بنده خدا ی قبلی (مدیراسبق)باآن دوره مدیریت مشعشع باحمایت نماینده عزیز درسازمان مرکزی پست میگیرن
محمد
|
Poland
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
به نظر من انصافا فقط مهندس فیلی نیروی قوی هستند.
بقیه مدیران تعریف چندانی ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: