به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۰۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
آیت الله ملک حسینی؛
وی تصریح کرد: ما در استان زمین برای کشاورزی نداریم و هویت فردای ما را یا باید صنعت تعیین کند یا گردشگری.
خبردنا: نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطر آینده استان معارض های ساختگی است و باید به جنگ این کثافت کاری برویم.

به گزارش"خبردنا"، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به احداث پتروشیمی دنابویراحمد احداث کارخانه را تضمینی برای آینده استان دانست و  تصریح کرد: نباید بخاطر چهار بوته علف شکم هزاران انسانی که در آینده می آیند گرسنه بماند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای داخلی نامیده اند به لزوم حمایت از تولید داخل اشاره کرد و افزود: هر کارخانه ای که بیاید، هوا آلوده می شود اما نکته این است که باید ببینیم آیا آلودگی و سیری هم ترازند یا نه تراز سیری بالاتر است و آلودگی ترازش پایین تر که در این حالت باید آن کارخانه ایجاد شود و اگر تراز آلودگی بسیار بالاتر است و تراز سیری اندک و شکم های کمی پر می شود پس نباید کارخانه ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روشن شدن این تراز نیازمند این است که افرادی بافهم بیایند و مساله را روشن کنند و نه هوچی گرهایی که می گویند می خواهند آب بشار را ببرند یکی سوال بکند که آب پاییز و زمستان بشار چند مترمکعب است،  می گویند نمی دانیم، ما فقط شنیده ایم که می خواهند آب بشار را ببرند. این که نشد حرف.

ملک حسینی افزود: می گویند تمام جنگل های اطراف خراب می شود و دودش آلودگی ایجاد می کند باید از آنها بپرسیم، آیا اصلا می دانید که دود کارخانه پتروشیمی چه موادی دارد، شاید اتفاقا دود یک کارخانه به گونه ای باشد که اگر روی برگ ها بنشیند مواد غذایی به برگ ها بدهد.

وی معارض های ساختگی را خطر آینده استان دانست و عنوان کرد: خطر آینده استان ما معارض های حقیقی و محلی و معارض های ساختگی است باید به جنگ این معارض های ساختگی و این کثافت کاری برویم.  

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شخصی خودش وضعش خوب است و نمی گوید آینده فردای این بچه ها باید تامین شود و رشد کنند، عنوان کرد: چه گیر مردم آمده از این زمین های مارگون؛ از  162 نفر نیروی کارخانه سیمان پرسیدم میانگین درآمد شما چقدر است گفتند حدود دو میلیون تومان، گفتم اگر تمام مارگون را می کاشتند پول سالانه گندمش اینقدر می شد پول نان خالی شما در می آمد. نان می خورید زندگی می کنید سبک سنگین بکنید که یک ماه درآمد کارخانه بیشتر از درآمد کل یکسال زمین های آن منطقه است.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: بعضی ها می خواهند امتیاز بگیرند جو درست می کنند، کارگر را به اعتصاب وادار می کنند و رسانه ها هم پوشش می دهند تا آنها بروند امتیازشان را از مدیرعامل کارخانه بگیرند.

وی افزود: روزی خواهد رسید اگر رسانه ها به جنگ معارض ها و معارض های ساختگی نروند سرمایه گذارانی که آمده اند می روند و هیچ سرمایه گذاری هرگز به منطقه نخواهد آمد لذا من خواهش می کنم فقط به فکر مردم امروز نباشید به فکر آینده باشید که مردم باید نان بخورند و بچه ها باید زندگی بکنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم احداث پتروشیمی بویراحمد اظهار کرد: اینکه احساسات بومی را حفظ کردن باعث می شود فقیر بمانند خیانت است. پتروشیمی بویراحمد باید با حفظ حقوق مردم، قاعده های زیست محیطی و قاعده های منابع طبیعی ایجاد شود چرا که رشد همه جانبه استان است.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که با پروژه هایی چون فسفات چرام،  پتروشیمی دنابویراحمد و دیگر پروژه ها مخالفت می کنند، هیچ اطلاعاتی ندارند، گفت: به آنها می گویم که این حرف ها که حرف چهار تا مسئولی است که باهم رقابت دارند و این به آن رای نداده،  به درد من نمی خورد، بروید با اطلاعات و سند و مدرک بیایید تا دفاع کنم.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باور کنید منطقه مان با بحران در بحث های نزاع های محلی و  قبیله ای سیاست زدگی، خشونت و عصبیت، احترام نکردن به مهمانان منطقه مواجه است تصریح کرد:  ما در استان زمین برای کشاورزی نداریم و  هویت فردای ما را یا باید صنعت تعیین کند یا گردشگری.
نام:
ایمیل:
* نظر: