به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۲۰۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد:
وی بیان کرد: نماینده این ستاد‌ به صورت جدی تر پیگیر موضوعات مربوطه در ادارات بوده و گزارشات خود را در این زمینه ارائه دهند.
خبردنا: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: رابطه ‌بازی در ادارات به عنوان یکی از منکرات فریاد مردم را درآورده است.

به گزارش "خبردنا"، سیدمحمد کاظم نظری در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به شیوه روز باشد و ترویج و نشر معروفات و مقابله با منکرات که در 22 آیه قرآن اشاره شده یک وظیفه دینی و امری همیشگی باشد.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تحقق و عملی کردن شعائر فرهنگی ودینی دانست و افزود: گروه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر نسبت به ساماندهی دربحث سیاست گذاری، برنامه ریزی و برگزاری جلسات توجه ویژه به این فریضه الهی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: باید به صورت علمی و مطالعه شده ریشه معضلات را شناخت و برای پیشگیری از آن با برنامه عوامل بازدارنده را بکار گرفت.

نظری با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بیان کرد: مهمترین وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تبیین اخلاق اسلامی ایرانی و مکارم اخلاقی در جامعه بوده و تلاش برای نهادینه کردن این مهم در موسسات دولتی و غیردولتی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیش از همه و بیش ازهمه باید خودمان عامل به فرضیه الهی امر به معروف و نهی از منکر باشیم، تصریح کرد: اینکه در سیستم اداری بتوانیم برای مردم کاری کنیم اما این کار را انجام ندهیم از بدترین منکرات در جامعه است.

نظری با بیان اینکه مایوس کردن مردم بزرگترین منکر است، افزود: رابطه ‌بازی در ادارات  هم یکی از منکرات است که داد مردم را درآورد و باید همه امور طبق قوانین و مقررات باشد.

وی با اشاره به اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام ادارات استان بیش از پیش فعال باشند، بیان کرد: نماینده این ستاد‌ به صورت جدی تر پیگیر موضوعات مربوطه در ادارات بوده و گزارشات خود را در این زمینه ارائه دهند.

نظری با بیان اینکه در زمینه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر دین یک سری اختیاراتی به ما داده و حکومت هم حمایت می‌کند، گفت: مهمترین اولویت آمران به معروف و ناهیان از منکر امروزه باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی خطیر ورود به موضوعات آسیب‌های اجتماعی و حقوق شهروندی در جامعه باشد.

وی آسیب ها را بزرگترین مشکل و دغدغه در جامعه دانست و گفت: عدم رعایت قانون و مقررات و اختلافات بیشترین آسیب را در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متوجه جامعه می‌سازد.
نام:
ایمیل:
* نظر: