به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
استان کهکیلویه و بویراحمد همه ظرفیتهای لازم برای آبادانی را دارد و سرمایه انسانی قدرتمندی را نیز در کنار خود میبیند که لازم هست دست در دست هم قرار دهند .
خبردنا - سید امیرعباس هاشمی: استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ همواره شاهد تحولات گوناگون اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی بوده است که گاها تا سالها آثار مثبت یا منفی آن در زندگی مردمان این سرزمین مشهود و قابل لمس هست .

استانی که بعلت عدم نگاه عادلانه دولتمردان با تفکرات سیاسی مختلف به جایگاه واقعی خود نرسیده و مع الاسف همچنان پسوند محروم را در سمینارها ، مقالات و سخنرانی ها به دنبال نام خود می کشاند .

استانی که به شهادت همه مسئولین طراز اول کشور از مقام معظم رهبری گرفته تا روسای جمهور ادوار مختلف و روسای سایر قوا دین خود را بخوبی به نظام و انقلاب ادا نمود و در همه عرصه ها یا پیشتاز بوده و یا جزو پیشتازان قلمداد شده است . استانی که علیرغم داشتن منابع عظیم نفت و گاز و طبیعت بکر و چشم نواز و معادن زیرزمینی و رو زمینی و صدها مولفه قابل بیان دیگر که هرکدام به تنهایی میتوانند ریلی برای پیشرفت آن باشد اما متاسفانه همچنان در جا میزند .

بنده بعنوان یکی از فرزندان کوچک این آب و خاک و این استان زرخیز که در بین همین مردمان شریف ، نجیب و سخت کوش سالها زیسته ام و در کنارشان خوب و بد و تلخ و شیرینی های بسیار چشیده ام و با توجه به حضور چندساله در برخی تحولات سیاسی و اجتماعی و اندوختن تجربیاتی هرچند اندک لازم دانسته ام دست به قلم برده و برداشت و پیشنهاداتم را به هم استانی های دوست داشتی و بزرگوارم ارائه دهم .

عزیزان دل ؛ امروزه مهمترین عامل پیشرفت جوامع گوناگون بشری سرمایه های انسانی آن هست . شاید برخی مناطق در کشور و حتی فراتر از مرزهای ما وجود داشته باشد که کمترین مولفه های لازم برای پیشرفت و توسعه را نداشته باشند اما با داشتن سرمایه های انسانی لازم راههای توسعه را پیدا نموده و پس از گذر از گردنه های مختلف هم اکنون در مسیر پیشرفت و اعتلاء منطقه خود قرار گرفته اند .

شاید امروزه به جرات بتوان گفت استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با سایر استانها به نسبت جمعیت خود تاثیرگذارترین نیروهای انسانی را در سطح ملی را از آن خود می بیند . همه واقفید انتخاب شهردار کلانشهری مانند تهران تابع مولفه های گوناگون بوده که هرکسی توانایی حتی رقابت و عرض اندام در این عرصه را ندارد چه برسد به اینکه به این عنوان بسیار مهم برسد اما یکی از فرزندان شایسته شما با ارائه رزومه ای قوی و نطقهای فنی ، شورای شهر تهران را وادار به تحسین خود و در نهایت رای اعتماد نمود و هم شهردار پایتخت شود و هم در جلسات هیئت دولت حاضر گردد .

رسیدن به ریاست کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی شرائط خاص خود را دارد اما باز هم دیدیم یکی دیگر از فرزندان این خطه در رقابت با ژنرالهای کارکشته مجلس گوی سبقت را ربود و سالهاست بر کرسی ریاست مهمترین کمیسیون تکیه زده تا وضعیت بودجه ای استان رشد قابل توجهی داشته باشد .

استانی که برای اولین بار فرزندی از فرزندان خود را در هیئت رئیسه مجلس می بیند ، استانی که یکی دیگر از فرزندان برومندش با برنامه های منسجم درآمدهای کشور را افزایش داده تا در جایگاه ریاست سازمان امور مالیاتی کشور تحسین همگان را موجب شود . استانی که جوانانی رعنا را در مهمترین شرکتهای عریض و طویل نفتی و گروه توسعه ملی دارد .

همین استان فرزندانش در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توانسته اند گرد محرومیت را هم در سایر استانها و هم در استان ما تا حدودی بزدایند . همین استان ما توانسته فرزندانی را پرورش دهد که بیست سال در مجلس شورای اسلامی هم نماینده خودشان باشد و هم نماینده شهرستانهای دیگر استان . بحمدالله آنقدر نیروهای ملی از این استان برخواسته است که شاید نام بردن از همه این عزیزان در این مقال نگنجد .

میدانم تاحدود زیادی با بنده هم نظر هستید که ما افشانی ها ، تاجگردون ها ، موحدها ، سردار هاشمی پورها ، سیدباقرموسوی ها ، غریب پورها ، زارع ها ، حسینی نیا ها ، تقوی نژادها ، مژده ای ها ، وکیلی ها ، بزرگواری ها ، سید قدرت حسینی ها ، سید مسعود حسینی ها ، هدایتخواه ها ، خادمی ها ، نیکبخت ها ، پرویزیان ها ، مسعودی اصل ها ، زراعت کیش ها ، سردار پیروز ها ، رضا خلیلی ها ، سردار عظیمی فرها ، سردار شهابی ها ، سید ضیا هاشمی ها و ده ها فرزند برومند دیگر را به راحتی به دست نیاورده ایم و پرورش نیافته اند .

اگر باز هم به اسامی بالا دقت بفرمائید در حد یک تیم ملی هستند که در هر رقابتی میتوانند بخوبی بدرخشند . روی سخنم با همین عزیزان هست که یادآور شوم مردم این استان در فراز و فرودهای مختلف وظایف خود را به خوبی انجام داده اند و دلگرم به شما فرزندان طلایی خود هستند . اما گاها در میان این فرزندانشان فاصله هایی را احساس میکنند که برایشان ناخوشایند است .

این همه سرمایه انسانی در سطح ملی چرا با داشتن هرگونه سلایق سیاسی و جناحی بصورت مستمر دور یک میز جمع نشوند و از تجربیات اندوخته شده خود و پتانسیل هایشان برای حذف کلمه نامیمون محرومیت از استان دست به دست هم ندهند .

بعنوان یک فرزند کوچک از همه فرزندان استانم خواهانم یکبار برای همیشه کدورتها را اگر وجود دارد کنار گذاشته و با ایجاد یک مجمع منسجم بصورت مداوم کنار یکدیکر بنشینند و تجربیات و داشته های خود را در راه پیشرفت استان عرضه بدارند . استان کهکیلویه و بویراحمد همه ظرفیتهای لازم برای آبادانی را دارد و سرمایه انسانی قدرتمندی را نیز در کنار خود میبیند که لازم هست دست در دست هم قرار دهند .

بدون شک مردم از فرزندانشان انتظار دیدن استان قبل از نام خودشان و جناح و طیفشان را دارند و کم کاری را نمی پسندند و هر گام مثبت یا منفی را در حافظه قوی خود ذخیره خواهند کرد . به امید یک آشتی استانی و ایجاد مجمع آبادانی استان .

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سيد بنيامين
|
United States
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
با سلام
يكبار براي هميشه فارغ از هر زنده باد و مرده باد با تمركز بر روي نقاط مشترك كه مهمترين آن همين رفع محروميت است بايد دست در دست نهاد و غبار محروميت را از رخسار اين استان زدود.بنابراين بسيار پيشنهاد معقول و سازنده اي است كه اميدوارم مقبول طبع بزرگان و شخصيتهاي مذكور بيفتد ، بدون شك اگر چنين شد توفيقات و بركات بسياري بهمراه خواهد داشت
عطاالله مسیحی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
2
درودبرجناب هاشمی وپیشنهادسازندتان امانام بردن لازمه اش این است که کسی ازقلم نیفتد اماکسانی چون مهندس نصیری کریمزاده فاضلی تقیزاده ودیگردوستان نام برده نشد
زینب هاشمی
|
United Kingdom
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
1
درود بر شما جناب آقای هاشمی ..
اگر بزرگان استان همیشه در صحنه و سرافراز کهگیلویه و بویراحمد گرد هم بیایند و واقعا چنین تصمیمی در جهت پیشرفت استان اتخاذ کنند اون موقع است که دین خودشون را به استان و مردمی که همیشه پشتشان ایستادند ، ادا کردند ...به امید آن روز
رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
1
درود بر جناب مهندس هاشمی. ایده ی وحدت استانی شما را به فال نیک میگیریم . ان شالله که سیاسیون از این ایده استقبال کنند. ضمنا جناب مهندس هاشمی که خود ایشان هم از کارکنان مجلس شورای اسلامی هستند منشا خیر و برکات زیادی برای استان بوده و هستند و ان شالله خواهند بود.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
1
درود بر قلم دلسوزانه جناب هاشمی
یقینا اگه در استان به چند نکته اساسی توجه بشه.استان میتونه مسیر توسعه را دنبال کنه.
1-رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استانی
2-توجه خاص به جوانان تحصیل کرده وصاحب نظر در اداره امور استان
3-حذف مدیریتهای مبتنی بر رانت های قومی
4-آشنایی مدیران ستادی استان به توانمندیها و محدودیتهای مناطق مختلف استان.
5-الگو گیری توسعه
6-اصلاح نظام مدیریتی در استان .در سطح خرد و کلان
7-استفاده از مدیران بومی و البته شایسته برای اداره امور استان بدون لحاظ کردن رانتهای مدیریتی
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
1
احسنت بر نوع نگاه و توجه شما به سرمایه انسانی
آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
1
با تشكر از برادر عزيزمان آقاي هاشمي و همه هم استانيهايي كه دغدغه رشد ، كمال و توسعه همه جانبه استان را دارند و به اين مهم هم واقفند كه توسعه استان در گرو توسعه فرزندان استان در سطوح بالاي مديريتي و ملي مي باشند.
اما عدم اعتماد بنفس و حسادتهاي بيش از حد اجازه رشد مديريت شده نيروي انساني در سطح ملي را در حد كمال تا به امروز به بزرگان هم استاني نداده است.
بي شك اگر اعتماد بنفس ، شجاعت ، شهامت و معرفت دكتر اميني نبود آقاي افشاني براي شهرداري معرفي نمي شد.
اي كاش بزرگان هم استاني ما به مانند دكتر اميني بودند كه افتخاري را نه تنها نصيب استان ما بلكه قوم لر ، خطه جنوب و زاگرس نمودند .
آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
1
با تشكر از برادر عزيزمان آقاي هاشمي و همه هم استانيهايي كه دغدغه رشد ، كمال و توسعه همه جانبه استان را دارند و به اين مهم هم واقفند كه توسعه استان در گرو توسعه فرزندان استان در سطوح بالاي مديريتي و ملي مي باشند.
اما عدم اعتماد بنفس و حسادتهاي بيش از حد اجازه رشد مديريت شده نيروي انساني در سطح ملي را در حد كمال تا به امروز به بزرگان هم استاني نداده است.
بي شك اگر اعتماد بنفس ، شجاعت ، شهامت و معرفت دكتر اميني نبود آقاي افشاني براي شهرداري معرفي نمي شد.
اي كاش بزرگان هم استاني ما به مانند دكتر اميني بودند كه افتخاري را نه تنها نصيب استان ما بلكه قوم لر ، خطه جنوب و زاگرس نمودند .
رمضان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
1
بی شک جناب آقای هاشمی جوان نیک وآینده دار استان ما هستند افتخار می کنیم به ایده هم افزایی ووحدت آفرین ایشان.
ماهان هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
درود
نام:
ایمیل:
* نظر: