به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۳۵۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
خبردنا: روند صعودی بازدید از کانال‌ های فارسی تلگرام پس از فیلترینگ از تاریخ 23 اردیبهشت ماه آغاز و از رقم یک و نیم میلیارد در روز به عدد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون بازدید روزانه و حتی بیشتر، در روز 27 اردیبهشت رسید و در این روز رکورد بازدید پس از فیلترینگ تلگرام شکسته شد، اما در همین روز هم تقریبا ۸۰۰ میلیون از میزان بازدید نسبت به ۳۰ فروردین ماه کمتر بود.

بر اساس بررسی‌ های انجام شده توسط "سامانه هوشمند جمع‌ آوری اخبار کانال‌ های فارسی” که یک مرکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه تهران است، از زمان مسدود شدن شبکه پیام‌ رسان تلگرام پس از یک دوره کاهش آمار، بازدید از کانال‌ های فارسی تلگرام روند صعودی داشته است (کاربران ایرانی تلگرام تنها در یک روز 2.3 میلیارد بار از کانال های فارسی دیدن کردند!).

این سامانه وابسته به آزمایشگاه شبکه‌ های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است و مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این آمار را در کانال اینستاگرام خود منتشر کرده است.

این بررسی که روز جمعه ۲۸ اردیبهشت (۱۸ مه) منتشر شده، نشان می‌ دهد که همزمان با مسدود سازی تلگرام در روز ۱۲ اردیبهشت تعداد بازدیدهای روزانه با کاهش قابل توجه به رقم ۸۵۰ میلیون رسیده است. این در حالی است که بازدید روزانه کانال‌ های فارسی در ۳۰ فروردین بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون بوده است.

از تاریخ ۲۳ اردیبهشت روند صعودی بازدید‌های تلگرام آغاز شده و از رقم یک و نیم میلیارد در روز به عدد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون بازدید روزانه در روز ۲۷ اردیبهشت، ۱۷ روز پس از آغاز مسدود سازی تلگرام رسیده است.

آمار عجیب بازدید از کانال‌ها پس از فیلتر تلگرام

این افزایش آمار در حالی صورت می‌ گیرد که برخی از کانال‌ های تلگرامی رسمی پرطرفدار، فعالیت خود را متوقف کرده‌ اند.

سامانه هوشمند جمع‌ آوری اخبار کانال‌ های فارسی، این افزایش قابل توجه را به "استفاده گسترده از فیلترشکن‌ ها و نسخه‌ های فارسی تلگرام” مربوط دانسته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: