به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۳۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد :
وی افزود: مدت زمان ماندگاری برخی محصولات تولیدی استان از جمله انگور پایین بوده که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

خبردنا: مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها از محصولات کشاورزی و باغی استان باید چاره‌ای اندیشید.

به گزارش"خبردنا"، سید حسین سهمگین در نشست کارگروه امور اقتصادی استان اظهار داشت: با وجود رنج و مشقت‌های فراوان توسط کشاورزان و باغداران ولی در نهایت به دلیل بی توجهی متولیان امر دلالان و واسطه‌ها، محصول باغداران را با کمترین قیمت ممکن خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دخل و خرج کشاورزان و باغداران در برخی مواقع برابر هم نمی‌کند، عنوان کرد: باید بفکر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی باشیم در غیر اینصورت نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

سهمگین با تاکید بر اینکه در استانی با تولید بیش از  120  هزار تن سیب و 40 هزار تن انگور هنوز کارخانه فراوری نداریم، بیان کرد: افزایش ظرفیت سردخانه‌ها و ایجاد صنایع تبدیلی در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار اصلاح در باغات شد و افزود: مدت زمان ماندگاری برخی محصولات تولیدی استان از جمله انگور پایین بوده که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

سهمگین با اشاره به اینکه بازاریابی از جمله مهمترین مشکلات باغداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: بازاریابی با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی بویژه در زمینه سیفی جات و سردرختی‌ها از جمله سیب و انگور و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در دستور کار مسئولان اقتصادی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از هم اکنون باید با برنامه ریزی دقیق و مدون بفکر تامین و ذخیره سازی میوه ایام عید باشیم و از یاد نبریم سال گذشته با تدبیر مرحوم فرامرزی مدیرکل وقت تعاون روستایی با خرید سیب باغداران استان و پرتقال از کازرون مشکلات احتمالی را به حداقل ممکن رساند که باید از تجربه سال گذشته استفاده کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: