به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی:
وی بیان کرد: باید به فکر چاره‌ای برای کشاورزان و باغداران بود زیرا در غیر این صورت آینده خوبی در این زمینه نداریم.

خبردنا: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون کار خاصی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان انجام نشده است، گفت: دلالان محصولات باغداران را با کمترین قیمت به تاراج می‌برند.

به گزارش"خبردنا"، علیرضا رستگار اظهار داشت: مجموع تولیدات این استان اعم از زراعی، باغی، دام و طیور و... 890 هزار تن بوده و به نوعی اقتصاد استان متکی بر بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه از مجموع تولیدات استان 448 هزار تن زراعی و 240 هزار تن باغی است، ابراز کرد: عمده تولیدات باغی مناطق سردسیری سیب، گردو و انگو و در مناطق گرمسیری مرکبات و زیتون است.

رستگار یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی را توسعه کشت‌های متر اکم در گلخانه‌ها دانست و افزود: سالانه در سطح 17 هکتار از اراضی استان 21 میلیون شاخه گل بریده تولید شده و سالانه تولید 8 هزار تن محصولات گلخانه‌ای و 200 تن گیاهان داروئی داریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم در آینده‌ای نچندان دور به یکی از قطب‌های گل رز در کشور تبدیل شویم که هیچ قصوری در این زمینه با توجه به فراهم بودن شرایط پذیرفتنی نیست.

رستگار با بیان اینکه سال گذشته 120 هزار تن سیب در استان تولید شد، ادامه داد: پیش بینی می‌شود این میزان امسال به 135 هزار تن برسد ولی از هم اکنون برای بسته بندی و نگهداری از این محصول نگرانی‌های وجود دارد زیرا میزان تازه خوری در محصولات تولیدی پایین است.

وی تاکید کرد: تاکنون در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان کار خاصی صورت نگرفته و دلالان سیب و بسیاری  از محصولات تولیدی را با کمترین قیمت خریداری و به نوعی کشاورزان مضرر می‌شوند.

رستگار با ابراز نگرانی از این موضوع که سیب باغداران کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته با قیمت سال 87 خریداری شد، بیان کرد: باید به فکر چاره‌ای برای کشاورزان و باغداران بود زیرا در غیر این صورت آینده خوبی در این زمینه نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر اصلاح باغات انگور سی سخت باشیم، ادامه داد: انگور سی سخت با وجود کیفیت کم نظیر ولی توان نگهداری در سردخانه و فراوری را ندراد.

نام:
ایمیل:
* نظر: