به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۲۴۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
رمضانی عنوان کرد:
وی گفت: پروژه ملی جاده پاتاوه - دهدشت یکی از مهمترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه وبویراحمد است که قطعه سوم آن به طول 63 کیلومتر در حال اجراست.

خبردنا: رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که پروژه محور در دست احداث گچساران - چرام که قرار است تونل 2 هزار و 600 متری در آن احداث بشود مشکل زیست‌محیطی دارد و محیط زیست این شهرستان به‌دلیل رعایت نشدن مسائل زیست‌محیطی با احداث این تونل مخالف است.

ولی رمضانی در گفت‌وگو با"خبردنا"، گفت: متاسفانه مجری طرح تونل محور "دیل - چرام" تاکنون گزارش ارزیابی خود را تحویل اداره محیط زیست این شهرستان نداده و اداره محیط زیست گچساران بنا به همین دلیل از مجری طرح شکایت کرده است.

وی با تشریح پروژه تونل "دیل - چرام" و میزان خسارات وارده به گونه های گیاهی و جانوری در محدوده اجرای این پروژه، اظهارداشت: مجری طرح تونل، گزارش ارزیابی میدان عملیاتی و مسیرهای منتخب را به اداره محیط زیست گچساران ارائه نداده است.

رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب در این منطقه، لزوم مستندسازی گزارش کارشناس محیط زیست برای کمترین خسارات وارده الزامی است.

رمضانی با اشاره به گونه های گیاهی و جانوری محل احداث تونل " دیل - چرام" ، خاطرنشان کرد: انواع "کل"، " بزکوهی"، پلنگ" ، "کفتار " و سایر پرندگان و خزندگان در این منطقه به طور فراوان دیده و زندگی می‌کنند.

اداره محیط زیست گچساران با احداث تونل دیل - چرام مخالف است

وی گفت: عملیات خاکبرداری، حمل خاک و تولید زباله در محل اجرای پروژه از دیگر نگرانی های ما در حوزه محیط زیستی است.

رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تخریب زیستگاه جانوری و پوشش گیاهی بدون بررسی‌های کارشناسی شده عواقب جبران ناپذیری را برای همه دنبال خواهد داشت، یادآورشد: اداره محیط زیست گچساران با احداث تونل "دیل - چرام" بدلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی مخالف است.

تاج گردون: این پروژه بااعتباری معادل 157 میلیارد تومان اجرا می‌شود

نماینده گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر اجرا می‌شود،  اظهار داشت: این پروژه با اعتباری به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان اجرا می شود.

غلامرضا تاج گردون با تشریح کامل این پروژه مهم، خاطرنشان کرد: در این پروژه یک دستگاه تونل به طول 2 هزار و ۶۰۰ متر احداث می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از احداث هفت هزار  و ۴۰۰ متر جاده در این پروژه خبرداد و تصریح کرد: قطعه اول این طرح عمرانی به طول هفت کیلومتر است که تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سالجاری به بهره برداری می رسد.

تاج گردون گفت: برای اجرای این طرح 800 هزار متر مکعب خاکبرداری و 455 هزار کیلومتر خاکریزی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با احداث این تونل مسیر مواصلاتی  15 کیلومتر کاهش می‌یابد، ادامه داد: اعتبار اختصاص داده شده برای احداث یک دستگاه تونل 125 میلیارد تومان است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: با افتتاح  این مسیر راه مواصلاتی که از نوع درجه دو بود به درجه یک تبدیل می‌شود.

تاج گردون، میزان آسفالت استفاده شده در این مسیر را 22 هزار و 800 تن آسفالت ذکر و اظهارداشت: 14 هزار و 500 متر  برای اجرای این طرح عمرانی ساخت تونل در گردنه دیل انجام خواهد گرفت.

وی گفت: پروژه ملی جاده پاتاوه - دهدشت یکی از مهمترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه وبویراحمد است که قطعه سوم آن به طول 63 کیلومتر در حال اجراست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: هزار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای این طرح ملی اختصاص داده شد که از این میزان 900 میلیارد ریال تاکنون تخصیص داده شده است.

تاج گردون تاکید کرد: زمانی که پروژه پاتاوه به دهدشت تمام شد، پروژه چرام و ضرغام آباد و یک جاده فرعی درجه ۲ تبدیل به یک جاده اصلی با یک تونل وزین انجام خواهد شد.

وی گفت: با نگاهی به محور جنوب و محور باباکلان و بعد میشان و گناوه کارهای بزرگی در حال انجام است و این پروژه قطعا یک پروژه سنگینی خواهد بود که موجب عمران و آبادانی منطقه خواهد شد.

تقدیر تاج گردون از قرارگاه خاتم الانبیا و موسسه حرا

رئیس کمیسیون و برنامه مجلس با تقدیر از موسسه حرا که مجری طرح تونل "دیل - چرام" است، تصریح کرد: پروژه‌های سختی مانند آب‌رسانی به اراضی باباکلان توسط همین موسسه در این شهرستان در حال اجرا است و پروژه احداث تونل در این شهرستان قطعا یک پروژه سنگین خواهد بود که موجب عمران و آبادانی منطقه خواهد شد.

تاج‌گردون افزود: مهمترین فعالیت موسسه حرا، احداث تونل در کشوراست که با بهترین تجهیزات این پروژه‌ها را در دست دارند که من از وی خواهش کردم به منطقه بیایند و این کار سنگین را انجام دهند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت: من از قرارگاه خاتم به خصوص این موسسه تقدیر و تشکر می‌کنم که به جرات می‌توان گفت جور سازندگی را در بسیار عالی متقبل می‌شوند.

تاج گردون افزود: با اجرای شدن این طرح، دهستان بویراحمد گرمسیری در شهرستان گچساران به بنادر جنوبی متصل خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: