به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۲۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
خبردنا: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به موضوع بازداشت‌های اخیر فعالان محیط زیست گفت: متاسفیم که در این زمان و با وجود موانع زیادی که مقابل دولت قرار می‌دهند، بحران‌های بی‌دلیل نیز برای کشور ایجاد می‌شود و افراد بیگناه دچار مشکل می‌شوند.

ابتکار درباره بازداشتی‌های محیط زیستی گفت: همانطور که آقای محمود صادقی گفتند و آقای علوی در مجلس اعلام کردند، این افراد هیچ مشکلی ندارند و به زودی این پرونده بسته می‌شود و افراد بازداشتی آزاد می‌شوند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: متاسفیم که در این زمان و با وجود بحران‌های زیادی که برای دولت پیش می‌آید، بحران‌های بی‌دلیل نیز برای کشور ایجاد می‌شود و افراد بیگناه دچار مشکل می‌شوند. به خصوص اینکه این مشکلات در نهادهای مدنی‌ای است که سرمایه‌های عظیم انسانی و اجتماعی کشور هستند. این افراد و نهادها در عین حالی که در اهداف خود مصمم هستند، بسیار آسیب‌پذیر هستند و قدرت ایستادگی در برابر چنین هجمه‌هایی را ندارند لذا وقتی فشار زیاد می‌شود، بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند فعالیت داوطلبانه نکنند چون نه حقوق دارند و رانت و مزیتی، بلکه این کار تنها بر اساس علاقه است لذا وقتی این کار هزینه‌زا هم باشد، وضعیت بسیار بدتر می‌شود.

ابتکار تاکید کرد: نهادهای مدنی چه در حوزه خانواده و زنان و چه در حوزه محیط زیست بسیار اثرگذار بوده‌اند اما متاسفانه در همه این حوزه‌ها هم مورد هجمه قرار می‌گیرند اما ما باید مراقب سرمایه‌های اجتماعی و انسانی خود باشیم تا این سرمایه‌ها از بین نرود.

نام:
ایمیل:
* نظر: